Reklama leku: czynnik zachęcający do udziału w badaniach czy do zwiększenia preskrypcji

PRAWO

Autor: GIF/rynekaptek.pl   14-09-2010, 11:33

Reklama leku: czynnik zachęcający do udziału w badaniach czy do zwiększenia preskrypcji

GIF nakazuje zaprzestanie reklamy produktu leczniczego, który był promowany na kongresie medycznym w sposób niezgodny z przepisami ustawy Prawo farmaceutyczne.

Główny Inspektor Farmaceutyczny nakazuje spółce PRO.MED.PL natychmiastowe zaprzestanie prowadzenia niezgodnej z obowiązującymi przepisami reklamy produktu leczniczego AMISAN 200mg, 400mg, prowadzonej w formie wizualnej, podczas kongresu Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego w Poznaniu, w dniach 24-26 czerwca 2010 roku. 

GIF uznał, że reklama, polegająca na oferowaniu bardzo atrakcyjnych nagród m.in. nawigacje samochodowe czy biżuteria Svarowskiego, uzasadniały podejrzenie naruszenia przepisów PF (art. 58 ust. 1). 

Firma wniosła do GIF pismo o umorzenie postępowania, twierdząc, że jej działania nie naruszały przepisów prawa. Wyjaśniła, że podczas kongresu prowadziła dwa rodzaje aktywności: jednym z nich była promocja leku Amisan, która polegała na przekazywaniu uczestnikom kongresu ulotki produktu, drugim były działania polegające na przeprowadzeniu badań rynkowych w formie konkursu, dotyczących wiedzy na temat leku, co – w jej ocenie – nie stanowiło reklamy leku. 

Spółka przedstawiła zasady na jakich odbywał się konkurs. Osoby, które brały w nim udział, wypełniały kwestionariusz osobowy, otrzymywały zdrapki, z których dowiadywały się, jaką nagrodę mogą otrzymać, jeśli prawidłowo wypełnią ankietę. Pytania dotyczyły substancji czynnej produktu oraz dawki i wielkości opakowania w jakim występuje.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH