RPP do pacjentów i lekarzy w sprawie planowanego od 1 lipca protestu

PRAWO

Autor: RPP/rynekaptek.pl   27-06-2012, 15:46

RPP do pacjentów i lekarzy w sprawie planowanego od 1 lipca protestu

Rzecznik Praw Pacjenta poinformował pacjentów oraz świadczeniodawców o działaniach, które zostaną podjęte przez RPP w sytuacji, gdy z 1 lipca br. rozpocznie się protest środowiska lekarskiego.

Rzecznik przypomina, że każdy ubezpieczony pacjent korzystający ze świadczeń zdrowotnych w placówce medycznej posiadającej kontrakt z NFZ na udzielanie refundowanych świadczeń zdrowotnych, ma prawo do otrzymania recepty z przysługującą mu w danym przypadku zniżką, a obowiązkiem lekarza jest taką receptę wypisać.

Jak zaznacza w komunikacie na ten temat Krystyna Barbara Kozłowska, ''każde inne zachowanie lekarza będzie podstawą do podejmowania przez Rzecznika Praw Pacjenta konkretnych działań w ramach przysługujących kompetencji ustawowych''.

Wskazuje, że każdy pacjent, który znajdzie się w sytuacji wyżej opisanej powinien:
- jak najszybciej zgłosić się do dyrektora danej placówki medycznej o wystawienie recepty z należną refundacją;
- jeśli nie okaże się to skuteczne - niezwłocznie skontaktować się z Biurem Rzecznika Praw Pacjenta za pośrednictwem ogólnopolskiej bezpłatnej infolinii 800-190-590 (nr dla tel. komórkowych i stacjonarnych) czynnej pn.- pt. w godz. 9-21.

RPP apeluje, by pacjenci zarówno w zgłoszeniach telefonicznych, jak i pisemnych przekazywali niezbędne dane tzn.: swoje imię i nazwisko, adres, nr tel. kontaktowy, adres placówki, w której została wystawiona recepta, datę zdarzenia, nazwę leku, adres apteki jeśli recepta została już zrealizowana.

Jeśli pacjent przedstawiający takie zgłoszenie będzie chciał zachować anonimowość - jak przekazał RPP - zostanie to uszanowane i nie wykluczy podejmowania działań przez Rzecznika.

Szczegółowa instrukcja dla pacjenta znajduje się w specjalnym banerze na głównej stronie internetowej Biura.

Jak wynika z komunikatu Rzecznik Praw Pacjenta, w zależności od uzyskanych informacji, będzie wszczynał postępowania wyjaśniające w sprawach indywidualnych z urzędu bądź na wniosek strony. Gdy wiele sygnałów od pacjentów będzie dotyczyć jednego świadczeniodawcy, RPP może wydać postanowienie o wszczęciu postępowania w sprawie stosowania praktyk naruszających zbiorowe prawa pacjentów.

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH