Sąd: to były działania ograniczające konkurencję

PRAWO

Autor: LJ/ rynekaptek.pl   06-06-2016, 08:01

Sąd: to były działania ograniczające konkurencję

Sąd Apelacyjny w Warszawie miał za zadanie rozpatrzyć powództwo spółki prowadzącej globalną działalność w zakresie rozwoju, produkcji i sprzedaży suplementów. Drugą stroną tego sporu był prezes UOKiK, który uznał praktyki spółki za ograniczające konkurencję.

Pojawiające się w ostatnich tygodniach informacje na temat suplementów diety dotyczą najczęściej kwestii reklamy tych produktów. Ale - jak się okazuje - działania niektórych firm były także przedmiotem działania urzędu antymonopolowego. Jedną ze spraw, którą rozpatrywał UOKiK, była praktyka ograniczająca konkurencję w postaci ustalania sztywnych cen odsprzedaży suplementów diety.

Sąd Apelacyjny w Warszawie miał za zadanie rozpatrzyć powództwo spółki należącej do kanadyjskiej firmy, która prowadzi globalną działalność w zakresie rozwoju, produkcji i sprzedaży naturalnych suplementów diety, przeciwko prezesowi UOKiK o stwierdzenie praktyk ograniczających konkurencję. Apelację od wyroku sądu okręgowego w Warszawie złożyły obie strony: spółka i szef Urzędu.

Zaczęło się tak: po przeprowadzeniu postępowania antymonopolowego, prezes UOKiK uznał, że przedsiębiorcy zajmujący się dystrybucją suplementów kanadyjskiej firmy zawarli porozumienie ograniczającego konkurencję na krajowym rynku hurtowego oraz detalicznego obrotu suplementów diety.

Praktyka ograniczająca konkurencję miała polegać na ustalaniu sztywnych cen odsprzedaży suplementów stosowanych przez przedsiębiorców tworzących sieć dystrybucji suplementów oraz podziale rynków zbytu i zakupu według kryterium podmiotowego poprzez umieszczenie w umowach pomiędzy przedsiębiorcami postanowień ustalających grupy klientów, którym mogą odsprzedawać, oraz od których mogą kupować produkty.

Za takie praktyki prezes UOKiK nałożył na spółkę karę pieniężną w wysokości 160 tys. zł. Spółka odwołała się od tej decyzji do stołecznego Sądu Okręgowego.

Jak ustalił sąd, spółka opracowała zasady dystrybucji produktów z wykorzystaniem sieci sprzedaży zorganizowanej na zasadach opisanych w dokumencie o nazwie „Przewodnik”, w którym zawarto m.in. opis produktów spółki, warunków współpracy, cennik produktów, obejmujący ceny zakupu produktów przez dystrybutora oraz program zniżek.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH