Samoregulacja to też sankcje dla podmiotów niestosujących się do wytycznych

PRAWO

Autor: LJX/ rynekaptek.pl   29-04-2016, 08:26

Samoregulacja to też sankcje dla podmiotów niestosujących się do wytycznych

W odpowiedzi na propozycję samoregulacji branży zaproponowanej przez UOKiK, Związek SUPLEMENTY POLSKA oraz PASMI Polski Związek Producentów Leków Bez Recepty, przedstawiły Kodeks dobrych praktyk reklamy suplementów diety.

Prace nad finalną wersją dokumentu powinny zakończyć się w przeciągu kilku kolejnych miesięcy.

Takie są wnioski po spotkaniu "Reklama suplementów diety – dobre praktyki", które odbyło się 28 kwietnia br., w gmachu UOKiK.

To już drugie spotkanie instytucji państwowych oraz przedstawicieli biznesu poświęcone wypracowaniu rozwiązań służących ochronie konsumentów przed wprowadzającym w błąd przekazem reklamowym. Pierwsze takie spotkanie z inicjatywy UOKiK odbyło się w styczniu br.

Zgodnie z deklaracjami i ustaleniami, jakie wspólnie złożył Związek Producentów i Dystrybutorów SUPLEMENTY POLSKA oraz PASMI Polski Związek Producentów Leków Bez Recepty przygotowana została propozycja samoregulacji w zakresie reklamy suplementów diety.

Wypracowano propozycję "Kodeksu dobrych praktyk reklamowych suplementów diety". Do projektu dołączyła również Polska Izba Przemysłu Farmaceutycznego i Wyrobów Medyczych POLFARMED.

- Obecnie w polskim jak i europejskim prawie funkcjonują regulacje dotyczące reklamy suplementów diety. Odpowiedzialny przemysł od zawsze działa zgodnie z nimi. Jedynie firmy, którym nie zależy na budowaniu swojej wiarygodności, stosują je wybiórczo. Samoregulacja jest dla nas naturalnym etapem rozwoju rynku – mówi Jarosław Lichodziejewski, prezes Związku Producentów i Dystrybutorów SUPLEMENTY POLSKA.

- Jesteśmy przekonani, iż zaproponowane w kodeksie regulacje, w tym między innymi zakaz używania w reklamie suplementów diety lekarza i farmaceuty oraz atrybutów towarzyszących tym zawodom, wpłynie znacząco na odbiór reklamy tej grupy produktów przez konsumenta. Zaproponowane przez branżę zmiany mają na celu przede wszystkim nie wprowadzanie konsumenta w błąd oraz edukację w zakresie suplementów diety, które są  uzupełnieniem codziennej diety – komentuje Ewa Jankowska, prezes PASMI.

Kolejny etap prac poświęcony zostanie m. in.: uszczegółowieniu zapisów dotyczących kształtu samych reklam oraz sankcji dla podmiotów niestosujących się do przyjętych wytycznych.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH