Suplementy: czy kodeks dobrych praktyk sprawdzi się w praktyce?

PRAWO

Autor: rp.pl/rynekaptek.pl   06-07-2017, 16:00

Suplementy: czy kodeks dobrych praktyk sprawdzi się w praktyce? Kodeks jest próbą wyjścia naprzeciw oczekiwaniom konsumentów i administracji - pisze prawnik.

Przyjęty niedawno kodeks dobrych praktyk reklamy suplementów diety, który opracowały organizacje zrzeszające producentów suplementów, stanowi ciekawy przykład istotnej dla rynku i konsumentów branżowej samoregulacji – pisze prawnik Grzegorz J. Wąsiewski dla Rzeczpospolitej.

O tym, czy się sprawdzi, zdecyduje praktyka - ocenia.

Kodeks reguluje zasady prowadzenia reklam suplementów diety przez podmioty działające na rynku tych suplementów.

Jego postanowienia znajdują zastosowanie wyłącznie do reklamy suplementów diety kierowanej w jakiejkolwiek formie do konsumenta - reklamę zdefiniowano w kodeksie jako każde działanie dotyczące konkretnego suplementu diety, skierowane do konsumentów, w ramach wykonywanej działalności gospodarczej, mające na celu pośrednie lub bezpośrednie zwiększenie sprzedaży suplementów.

Nie stosuje się natomiast kodeksu do kwestii związanych z opakowaniem czy innych informacji niebędących reklamą.

Kodeks nakazuje, aby reklamy suplementów diety zawierały wyraźne określenie „suplement diety", a także aby w reklamie suplementu diety nie był wykorzystywany wizerunek lub rekomendacja rzeczywistego lub fikcyjnego lekarza, farmaceuty czy pielęgniarki.

- Skuteczność definiowania i egzekwowania norm etycznych w dużej mierze zależy od środowiska, którego dotyczą. Dostrzegają tę trudność autorzy kodeksu, wskazując w preambule, iż „reklama suplementów diety powinna być zgodna z dobrymi obyczajami, tj. normami moralnymi i zwyczajowymi stosowanymi w działalności gospodarczej – wskazuje prawnik.

Normy pozaprawne są sankcjonowane raczej ostracyzmem środowiskowym i społecznym, niż egzekwowane przez środki przymusu – dodaje.

Więcej: www.rp.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH