Treść "Mamy TAŃSZE odpowiedniki drogich leków" jest reklamą

PRAWO

Autor: orzeczenia.nsa.gov.pl/ rynekaptek.pl   26-10-2017, 10:38

Treść "Mamy TAŃSZE odpowiedniki drogich leków" jest reklamą Kolejne odwołanie od decyzji GIF i kolejna wybrana inspekcji

Naczelny Sąd Administracyjny oddalił skargę kasacyjną na decyzję Głównego Inspektora Farmaceutycznego, który nałożył na przedsiębiorców prowadzących apteki karę za prowadzenie zakazanej reklamy aptek.

Do złamania prawa doszło jeszcze w 2013 roku. Sprawa trafiła do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, a finał znalazła na wokandzie NSA.

Przedsiębiorcy umieścili w witrynie apteki plakat o treści: "Mamy TAŃSZE odpowiedniki drogich leków".

Potwierdzili, że faktycznie w izbach ekspedycyjnych aptek znalazły się tzw. "potykacze" o wskazanej treści i wyjaśnili, że celem tego było informowanie pacjentów o dostępności i możliwości nabycia w aptekach tańszego odpowiednika produktu leczniczego przepisanego przez lekarza.

W ich ocenie, podjęte działania spełniały wymogi ustawy refundacyjnej dotyczące informowania pacjentów o tańszych odpowiednikach.

Jednak inspekcja uznała aktywność za naruszenie zakazu reklamy, zauważając, że po pierwsze treść plakatu umieszczonego na "potykaczu" była widoczna nie tylko przez pacjentów znajdujących się w aptece, ale także dla osób pozostających na zewnątrz apteki, a po drugie, przedsiębiorcy tworząc ten plakat wykorzystywali dodatkowo m.in. tzw. efekt złudzenia optycznego, powiększając wyraz "TAŃSZE".

II GSK 3355/15 - Wyrok NSA

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH