„Uchwała w sprawie rozkładu godzin pracy aptek nie będzie dla nas istnieć”

PRAWO

Autor: MMX/rynekaptek.pl   09-01-2017, 15:49

„Uchwała w sprawie rozkładu godzin pracy aptek nie będzie dla nas istnieć” Właściciele aptek protestują przeciwko Uchwale Rady Powiatu Rawickiego w sprawie określenia rozkładu godzin pracy aptek

Nie zgadzamy się na traktowanie nas, aptekarzy, przedmiotowo i bezrefleksyjne narzucanie nam niepotrzebnej i niepłatnej pracy – piszą w piśmie do Starostwa Powiatowego w Rawiczu właściciele aptek z powiatu rawickiego.

Przedsiębiorcy prowadzący apteki na terenie powiatu rawickiego z oburzeniem przyjęli Uchwałę Rady Powiatu Rawickiego w sprawie określenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie Powiatu Rawickiego od dnia 1 stycznia 2017 r. do dnia 31 grudnia 2017 r.

W piśmie przypominają Starostwu Powiatowemu w Rawiczu, że zgodnie z nadesłaną do Starostwa informacją z 23 września 2016 roku, pracownicy tych aptek, nie będą w roku 2017 pełnić dyżurów.
Właściciele tych aptek wnosili także o nieumieszczanie ich w harmonogramie dyżurów na ten rok.

„Niestety, nie otrzymaliśmy ze Starostwa żadnej odpowiedzi, nie przeprowadzono z nami żadnych konsultacji, ani nie zainteresowano się, jakie są przyczyny podjęcia przez nas takiej decyzji. Należy wnioskować, że albo nie jesteśmy dla Rady Powiatu Rawickiego godnym partnerem do rozmowy, albo dla Rady Powiatu w ogóle nie istniejemy. Wobec tego dla nas Uchwała Rady Powiatu także nie „będzie istnieć”. Tym samym Rada Powiatu stworzyła martwe prawo” – czytamy w piśmie właścicieli aptek.

Przedsiębiorcy wskazują, że to oni są w posiadaniu zezwoleń na prowadzenie tych aptek i „nikt nie może nakazywać, kiedy mają podejmować w nich pracę”.

Właściciele aptek odnieśli się w piśmie do odpowiedzi wiceministra zdrowia Sławomira Neumanna na interpelację posłanki Marzeny Okła – Drewnowicz z 29 kwietnia 2015 roku w sprawie „pełnienia przez apteki dyżurów nocnych”: „Powyższe uprawnienie organu należy jednak wyraźnie oddzielić od kwestii badania niestosowania się danej apteki do ustalonego na poziomie powiatu harmonogramu pracy apteki i ewentualnego wyciągania w związku z tym określonych konsekwencji. Żaden przepis analizowanej ustawy nie stanowi bowiem wprost o obowiązku stosowania się aptek do ustalonego dla nich rozkładu pracy, ani też nie przewiduje sankcji z tego tytułu”.

Tutaj przedsiębiorcy zwracają uwagę, że to po stronie Starostwa, a nie aptekarzy, ciąży obowiązek zapewnienia opieki zdrowotnej dla mieszkańców powiatu. Zaznaczają, jak podaje ustawodawca, że  "rozkład godzin pracy aptek powinien być dostosowany do potrzeb ludności”.

DO POBRANIA


comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH