UK: tragiczna pomyłka w aptece

PRAWO

Autor: Daily Mail, LJ/ rynekaptek.pl   09-03-2016, 12:42

UK: tragiczna pomyłka w aptece Aptekarz pomylił leki. Kobieta zmarła

86-letnia kobieta zmarła po zażyciu leku, który został jej wydany przez pomyłkę w aptece sieci Boots. Pracownik pomylił nazwiska pacjentek.

Margaret Forres, zamiast swojego leku, dostała w aptece Gliklazyd, stosowany u diabetyków. Jest to lek przeciwcukrzycowy, pochodna sulfonylomocznika. Lek stymuluje wydzielanie insuliny z komórek trzustki. Hamuje uwalnianie glukozy z wątroby. Gliklazyd wykazuje także działanie przeciwzakrzepowe.

Kobieta została znaleziona nieprzytomna, zmarła dwa dni później w szpitalu. Lekarze stwierdzili, że po zażyciu leku u kobiety doszło do wstrząsu glikemicznego, uszkodzenia mózgu i zgonu - informuje Daily Mail.

Rodzina zmarłej dopatrzyła się na opakowaniu kartki, że lek był przygotowany w aptece dla Florence Frost.

Jak tłumaczy kierownik apteki, najprawdopodobniej doszło do pomylenia nazwisk obu pacjentek.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH