UOKiK i PIS upominają producentów suplementów w sprawie reklam

PRAWO

Autor: JMac./PIS/UOKiK/rynekaptek.pl   23-10-2015, 14:21

UOKiK i PIS upominają producentów suplementów w sprawie reklam Reklama nie może wprowadzać w błąd

Zwracamy się do Państwa z apelem o dokonanie weryfikacji sposobów i treści prezentacji oraz reklamy suplementów diety, w szczególności poprzez dokonanie przeglądu wewnętrznych procedur w zakresie analizy ryzyka związanego z emisją reklamy, tak aby nie dopuścić do naruszeń przepisów prawa i dobrych obyczajów – piszą UOKiK i PIS.

Państwowa Inspekcja Sanitarna oraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wysłały listy do 315 producentów i dystrybutorów suplementów diety. Celem ich pierwszej wspólnej akcji jest zwrócenie uwagi producentom i dystrybutorom tych środków spożywczych na reklamy, w których prezentują swoje produkty.

Wstępny monitoring takich przekazów wykazał, że nie zawsze konsument jest rzetelnie i wyczerpująco informowany o właściwościach produktu. Z drugiej strony – odbiorca takich reklam nie dysponuje wystarczającym poziomem wiedzy na temat suplementów i różnic między produktami leczniczymi dostępnymi bez recepty a suplementami będącymi w rzeczywistości środkami spożywczymi.

Autorzy listu przypominają, że:

- Reklama nie może wprowadzać w błąd

- Zabronione jest wykorzystywanie niewiedzy, nieświadomości, braku doświadczenia konsumentów

- Reklamy suplementów nie mogą przypisywać im właściwości leczniczych, ponieważ są środkami spożywczymi

- Zakazane jest sugerowanie, że suplementy to remedium na liczne dolegliwości.

 Pełna treść listu dostępna jest na stronie UOKiK:

https://uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=11976

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH