UOKiK: spółka musi zapłacić karę za wprowadzanie w błąd

PRAWO

Autor: UOKiK/ rynekaptek.pl   23-11-2016, 10:04

UOKiK: spółka musi zapłacić karę za wprowadzanie w błąd SOKiK stwierdził brak wystarczających przesłanek dla obniżenia wymiaru kary i oddalił odwołanie

W październiku 2016 r. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził brak wystarczających przesłanek dla obniżenia wymiaru kary i oddalił odwołanie spółki ZdroWita. Firma została ukarana 22 tys. zł za naruszające zbiorowe interesy konsumentów.

W 2013 roku UOKiK uznał działania spółki ZdroWita za naruszające zbiorowe interesy konsumentów i nałożył karę w wysokości ponad 22 tys zł.

Przedsiębiorca sugerował konsumentom właściwości lecznicze i rehabilitacyjne sprzedawanych urządzeń. W rzeczywistości produkt ten jest urządzeniem relaksacyjnym i nie posiada żadnych właściwości medycznych.

Prezes UOKiK zarzucił również przedsiębiorcy błędne informowanie konsumentów o przysługującym im uprawnieniu do odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa. Treść umowy sugerowała klientom, że skorzystanie z uprawnienia do odstąpienia od umowy jest odpłatne.

Spółka odwołała się od decyzji UOKiK i wniosła o obniżenie wysokości kary. W październiku 2016 r. SOKiK stwierdził brak wystarczających przesłanek dla obniżenia wymiaru kary i oddalił odwołanie.


CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH