UOKiK: "tajemniczy klient" do walki z nieuczciwymi przedsiębiorcami

PRAWO

Autor: PAP/ rynekaptek.pl   14-12-2015, 15:50

UOKiK: "tajemniczy klient" do walki z nieuczciwymi przedsiębiorcami Pracownicy UOKiK trafia także do aptek?

Urzędnik będzie mógł udawać klienta, sprawdzić informacje o podejrzanych praktykach rynkowych i w ten sposób zebrać dowody – to tylko jedna ze wielu ważnych zmian w ustawie o ochronie konkurencji i konsumentów, które wejdą w życie w kwietniu przyszłego roku.

Nowelizację zaproponował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Tajemniczy Klient” (z jęz. ang. „Mystery Shopping”) to metoda badawcza służąca oszacowaniu standardu świadczonych pacjentom usług, a w konsekwencji ich poprawie.

O tym, że zaliczana jest do najlepszych metod badania poziomu obsługi pacjentów, zadecydował fakt, iż stosując ją nie bierze się pod uwagę opinii czy deklaracji na temat hipotetycznych sytuacji, lecz relacjonuje przebieg prawdziwych doświadczeń klientów w wybranych miejscach.

Nazwa metody pochodzi stąd, że realizacją tego typu badań zajmują się obserwatorzy, którzy zbierają potrzebne informacje, wcielając się w rolę zwykłych konsumentów.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH