UOKiK: "tajemniczy klient" do walki z nieuczciwymi przedsiębiorcami

PRAWO

Autor: PAP/ rynekaptek.pl   14-12-2015, 15:50

UOKiK: "tajemniczy klient" do walki z nieuczciwymi przedsiębiorcami Pracownicy UOKiK trafia także do aptek?

Urzędnik będzie mógł udawać klienta, sprawdzić informacje o podejrzanych praktykach rynkowych i w ten sposób zebrać dowody – to tylko jedna ze wielu ważnych zmian w ustawie o ochronie konkurencji i konsumentów, które wejdą w życie w kwietniu przyszłego roku.

Nowelizację zaproponował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Tajemniczy Klient” (z jęz. ang. „Mystery Shopping”) to metoda badawcza służąca oszacowaniu standardu świadczonych pacjentom usług, a w konsekwencji ich poprawie.

O tym, że zaliczana jest do najlepszych metod badania poziomu obsługi pacjentów, zadecydował fakt, iż stosując ją nie bierze się pod uwagę opinii czy deklaracji na temat hipotetycznych sytuacji, lecz relacjonuje przebieg prawdziwych doświadczeń klientów w wybranych miejscach.

Nazwa metody pochodzi stąd, że realizacją tego typu badań zajmują się obserwatorzy, którzy zbierają potrzebne informacje, wcielając się w rolę zwykłych konsumentów.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.