UOKiK też może karać za niezgodną z prawem reklamę


PRAWO

Autor: DGP/rynekaptek.pl   24-08-2011, 12:31

Przedsiębiorca reklamujący lek nie może sugerować, że produkt zaleca lekarz.



Zdarza się jednak, że osoba nakłaniająca do nabycia produktu podpisana jest jako lekarz czy profesor medycyny. Takich reklam nie wolno emitować. Za złamanie prawa grożą sankcje ze strony Głównego Inspektora Farmaceutycznego oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.



Za tego rodzaju reklamę Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał spółkę Aflofarm Fabryka Leków kwotą 80 tys. złotych - przypomna Dziennik Gazeta Prawna.

UOKiK uznał, że w reklamie telewizyjnej jednego z produktów wskazywano, iż osoba rekomendująca suplement diety posiada tytuł naukowy profesora i równocześnie jest ekspertem w sprawach kondycji serca. Tymczasem w rzeczywistości w rolę profesora wcielił się aktor. Urząd stwierdził, że reklama ta wprowadzała w błąd, czego zabrania art. 16 ust. 1 pkt 2 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.

UOKiK nałożył więc karę na przedsiębiorcę za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów.



Więcej: http://prawo.gazetaprawna.pl
Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH