URPL: kiedy dopuszczalne jest stosowanie umbrella branding

PRAWO

Autor: blog.dzp.pl/ rynekaptek.pl   26-01-2017, 09:39

URPL: kiedy dopuszczalne jest stosowanie umbrella branding URPL wyróżnia kilka sytuacji, w których dopuszczalne jest stosowanie umbrella branding

W celu zapewnienia bezpieczeństwa nabywców leków, URPL sporządził wytyczne dotyczące stosowania i weryfikacji prawidłowości członów parasolowych zawartych w nazwach produktów leczniczych stosowanych u ludzi.

Powszechną strategią na rynku farmaceutycznym jest sprzedaż całych linii produktowych pod jednym znakiem towarowym, tzw. znakiem parasolowym (umbrella branding). Pod tym samym znakiem sprzedawane są zarówno produkty lecznicze, jak też suplementy diety, czy wyroby medyczne. Praktyka umbrella branding  nie ogranicza się przy tym wyłącznie do znaku towarowego – ujednoliceniu ulegają także pozostałe oznaczenia występujące na opakowaniach, a także całość wyglądu opakowań pod względem ogólnej kolorystyki czy layoutu - przypominają prawnicy kancelarii DZP.

Umbrella branding budzi wiele kontrowersji ze względu na ryzyko wprowadzenia odbiorców w błąd co do faktycznego charakteru danego produktu (lek czy suplement diety), a także co do faktycznego składu konkretnego produktu. Szczególnej ochrony w tym zakresie wymagają nabywcy leków, którzy muszą być w pełni świadomi jaki produkt o jakim składzie nabywają.

Potrzebę tej szczególnej ochrony dostrzegł także prezes URPL. W celu zapewnienia bezpieczeństwa nabywców produktów leczniczych sporządzono Wytyczne dotyczące stosowania i weryfikacji prawidłowości członów parasolowych zawartych w nazwach produktów leczniczych stosowanych u ludzi. Dokument ten określa w jaki sposób należy komponować nazwy parasolowe oraz kryteria weryfikacji ich prawidłowości.

Na potrzeby Wytycznych skonstruowano definicję nazwy parasolowej produktu leczniczego przeznaczonego dla ludzi. Poprzez to pojęcie należy rozumieć nazwę produktu leczniczego zawierającą wspólny człon występujący również w nazwach innych produktów leczniczych, co ma na celu identyfikację przez pacjenta ww. produktów leczniczych jako należących do jednej grupy (marki).

W celu uporządkowania sytuacji stosowania nazw parasolowych, URPL wyróżnia kilka sytuacji, w których dopuszczalne jest stosowanie umbrella branding.

Więcej: https://blog.dzp.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH