W trakcie trwania umowy nie zmienia się jednostronnie jej warunków

PRAWO

Autor: orzeczenia.ms.gov.pl/ rynekaptek.pl   04-10-2016, 09:29

W trakcie trwania umowy nie zmienia się jednostronnie jej warunków Sąd decydował w sprawie gospodarczej

Sąd rozpatrywał sprawę dwóch podmiotów, w których jeden nie wywiązał się z umowy na dostawę środków farmaceutycznych. Właścicielka hurtowni nie była uprawniona do cofnięcia udzielonych rabatów na dostawę zrealizowanych dostaw w ramach zawartej umowy.

W postępowaniu są dwie strony: kobieta, która prowadzi przedsiębiorstwo zajmujące się w przeważającej części sprzedażą hurtową wyrobów farmaceutycznych i medycznych oraz spółka prowadząca aptekę, która należy do tzw. grupy zakupowej.

Podmioty tworzące tą grupę zakupową są powiązane osobowo. Członkowie Grupy dokonując wspólnie zakupów dużej ilości środków farmaceutycznych mają możliwość wynegocjowania atrakcyjniejszych rabatów na zamawiane produkty, niż gdyby dokonywali ich samodzielnie.

Tak też stało się w tym przypadku. Pod koniec 2013 roku członkowie grupy zakupowej otrzymali ofertę zakupu dużej ilości towaru z dużym rabatem. Transakcja miała dotyczyć dostawy różnych środków farmaceutycznych o wartości ok. 48 mln zł (przed udzieleniem rabatu).

W styczniu 2014 roku podjęto rozmowy negocjacyjne, których skutkiem było zawarcie umowy na dostawy środków farmaceutycznych. Zamówienie zawierało również określenie cen sprzedaży poszczególnych produktów. Ustalona przez strony cena uwzględniała rabat w wysokości około 50%. Całość zamówienia po naliczonym rabacie opiewała na kwotę ok. 22,5 mln zł. Przedsiębiorcza kobieta zobowiązała się dostarczać w tygodniowych transzach towar o wartości 3,5-4 mln. Warunkiem rozpoczęcia realizacji umowy było uregulowanie przez grupę zaliczki w wysokości ok. 30% zamówienia.

Ponadto ustalono, że płatności za dostarczone towary do wspomnianej na początku apteki będą kompensowane z wpłaconą przez ten podmiot zaliczką, natomiast inne podmioty z grupy będą regulowały należności po dostarczeniu towaru.

Nie ma towaru, nie ma umowy
Rysy na współpracy pojawiły się w kwietniu 2014 roku w związku z kontrolą wszczętą w przedsiębiorstwie przez Urząd Kontroli Skarbowej oraz Główny Inspektorat Farmaceutyczny. Przedsiębiorstwo wstrzymało realizację zamówienia z lutego 2014 roku. Mimo to, jego właścicielka poprosiła o wpłatę kolejnej zaliczki w wysokości 850 tys. zł zaliczki. Pieniądze dostała, ale towaru nie dostarczyła.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.