Wizerunek lekarza lub farmaceuty zniknie z reklam?

PRAWO

Autor: Onet/ rynekaptek.pl   20-06-2016, 14:02

Wizerunek lekarza lub farmaceuty zniknie z reklam?

Do połowy lipca organizacje zrzeszające producentów suplementów diety do połowy lipca przedstawią Urzędowi Ochrony Konkurencji i Konsumentów projekt samoograniczeń w reklamie suplementów diety.

Nad treścią projektu pracują cztery organizacje: Polski Związek Producentów Leków bez Recepty PASMI, Związek Producentów i Dystrybutorów Suplementy Polska, Polfarmed i Krajowa Rada Suplementów i Odżywek.

– Podczas ostatniego spotkania ustaliliśmy zakres merytorycznych zmian i zasady reklamy suplementów diety. Myślę, że do połowy lipca będziemy gotowi z naszymi propozycjami dla UOKiK. Niezależnie od tego, jaka będzie decyzja UOKiK, jako branża opublikujemy dokument i pokażemy, w jakim kierunku z samoograniczeniami idziemy – mówi dla Onetu Ewa Jankowska, prezes PASMI.

 – Jesteśmy zgodni co do całkowitego zakazu używania w reklamie wizerunku prawdziwego czy fikcyjnego lekarza, farmaceuty, położnej czy pielęgniarki. Rozmawialiśmy także o tym, jak szczegółowe dane naukowe powinny być dostarczone, aby móc używać komunikatów co do zastosowania suplementu. Mówiliśmy również o kwestiach rekomendacji suplementów przez urzędy, placówki naukowe czy państwowe – wylicza Ewa Jankowska.

Organizacje zrzeszające producentów leków ustaliły, że w przypadku reklamy suplementów diety powinny pojawiać się wyraźne oznaczenia podkreślające, że promowany jest suplement.

Więcej: www.biznes.onet.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH