Wizerunek lekarza lub farmaceuty zniknie z reklam?

PRAWO

Autor: Onet/ rynekaptek.pl   20-06-2016, 14:02

Wizerunek lekarza lub farmaceuty zniknie z reklam?

Do połowy lipca organizacje zrzeszające producentów suplementów diety do połowy lipca przedstawią Urzędowi Ochrony Konkurencji i Konsumentów projekt samoograniczeń w reklamie suplementów diety.

Nad treścią projektu pracują cztery organizacje: Polski Związek Producentów Leków bez Recepty PASMI, Związek Producentów i Dystrybutorów Suplementy Polska, Polfarmed i Krajowa Rada Suplementów i Odżywek.

– Podczas ostatniego spotkania ustaliliśmy zakres merytorycznych zmian i zasady reklamy suplementów diety. Myślę, że do połowy lipca będziemy gotowi z naszymi propozycjami dla UOKiK. Niezależnie od tego, jaka będzie decyzja UOKiK, jako branża opublikujemy dokument i pokażemy, w jakim kierunku z samoograniczeniami idziemy – mówi dla Onetu Ewa Jankowska, prezes PASMI.

 – Jesteśmy zgodni co do całkowitego zakazu używania w reklamie wizerunku prawdziwego czy fikcyjnego lekarza, farmaceuty, położnej czy pielęgniarki. Rozmawialiśmy także o tym, jak szczegółowe dane naukowe powinny być dostarczone, aby móc używać komunikatów co do zastosowania suplementu. Mówiliśmy również o kwestiach rekomendacji suplementów przez urzędy, placówki naukowe czy państwowe – wylicza Ewa Jankowska.

Organizacje zrzeszające producentów leków ustaliły, że w przypadku reklamy suplementów diety powinny pojawiać się wyraźne oznaczenia podkreślające, że promowany jest suplement.

Więcej: www.biznes.onet.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.