Wymaganie przez szpital przyniesienia własnych leków jest nieprawidłowością

PRAWO

Autor: gazetakrakowska.pl, KR/rynek aptek.pl   19-08-2014, 09:39

Media informowały o przypadku pacjenta Szpitala Powiatowego w Chrzanowie, od którego dwukrotnie wymagano przyniesienia własnych leków.

Według żony pacjenta, która sprawę relacjonowała dziennikarzowi Gazety Krakowskiej, podczas hospitalizacji mężczyzny w chrzanowskim szpitalu lekarze nie chcieli podawać mu leków, które stale przyjmuje.

Po pierwszej skardze kobiety do Małopolskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ, dyrektor chrzanowskiej lecznicy zwrócił pieniądze za leki kupione przez pacjenta. Gdy po raz drugi chory trafił do szpitala i sytuacja potwórzyła się, żona pacjenta znów poskarżyła się Małopolskiego OW NFZ.

Oddział Funduszu w Krakowie podjął decyzję o przeprowadzeniu kontroli w chrzanowskiej lecznicy, natomiast Rzecznik Praw Pacjenta na swojej stronie internetowej przypomniał, że ''szpital ma obowiązek bezpłatnego zapewnienia leków i wyrobów medycznych nie tylko w celu leczenia schorzenia będącego przyczyną hospitalizacji, ale także innych schorzeń współistniejących''.

Więcej: www.gazetakrakowska.pl

W związku z tymi wydarzeniami Krzysztof Kłos, dyrektor Szpitala Powiatowego w Chrzanowie informuje Rynek Zdrowia, iż przeprowadzone zostało wewnętrzne postępowanie wyjaśniające opisane przypadki. Jego wynikiem było potwierdzenie zaistniałych faktów, z których jeden miał miejsce w połowie 2013 r. (z finałem w czerwcu 2014r.), a drugi w dniach 31 lipca i 1 sierpnia br.

Dyrektor Kłos wyjaśnia, że przypadki te związane były z leczeniem tego samego pacjenta, mają one jednak odrębną charakterystykę prawną i medyczną, ponieważ dotyczyły różnych świadczeń zdrowotnych, odpowiednio w oddziale rehabilitacji neurologicznej oraz w SOR.

Jak podaje dyrektor, wykorzystanie przez oddział rehabilitacji neurologicznej leków i wyrobów medycznych posiadanych przez pacjenta, a przeznaczonych do leczenia w trybie ambulatoryjnym (pozaszpitlanym) było nieprawidłowością, którą skorygowano niezwłocznie po wpłynięciu zawiadomienia przez rodzinę pacjenta (pismo z dnia 27 czerwca br. i zwrot kosztów).

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH