Zakaz reklamy aptek utrudnia prowadzenie programów naukowych

PRAWO

Autor: Rzeczpospolita/ŁS/rynekaptek.pl   11-12-2014, 12:05

Zakaz reklamy aptek utrudnia prowadzenie programów naukowych Uczelnia musiała zawiesić realizację programu badawczego, ponieważ apteki nie mogą się reklamować (fot. sxc.hu)

Naukowcy z Uniwersytetu Jagiellońskiego otrzymali grant na badania o funkcjonowaniu opieki farmaceutycznej w aptekach. Współpraca ze 120 placówkami szybko się skończyła, ponieważ donos o realizacji projektu trafił do inspekcji farmaceutycznej.

Pracownicy UJ pozyskali do współpracy ponad 120 aptek z woj. małopolskiego. Informacja, o tym, że biorą one udział w projekcie unijnym, z wyszczególnieniem nazw aptek, zawisła na stronie internetowej UJ. Apteki zaangażowane w projekt mogły wywiesić na drzwiach placówki logo informujące, że prowadzą opiekę farmaceutyczną.

Współpraca skończyła się po tym, jak donos na jedną z aptek, trafił do inspektorów farmaceutycznych. Uznali, oni, że taka forma współpracy jest zakazaną reklamą.

- Ten przepis jest bardzo restrykcyjny. Tu już nie chodzi o to, że zabrania się aptekom reklamować ceny leków w gazetkach, ale zaczął też utrudniać prowadzenie programów naukowych – mówi Agnieszka Skowron z UJ.

Więcej: „Rzeczpospolita”

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH