Zezwolenie na prowadzenie apteki w danym lokalu może posiadać tylko jeden podmiot? Nie

PRAWO

Autor: Dominik Jędrzejko, Joanna Mastalerz/ rynekaptek.pl   14-10-2016, 08:01

Zezwolenie na prowadzenie apteki w danym lokalu może posiadać tylko jeden podmiot? Nie Zdaniem WSA w Warszawie organ powinien rozpoznać wniosek o wydanie zezwolenia w oparciu o ustawowe kryteria i wydać decyzję

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wydał w ostatnim czasie wyrok na tle zawieszenia postępowania w przedmiocie udzielenia zezwolenia na prowadzenie apteki ogólnodostępnej. Zdaniem WSA, takie zawieszenie postępowania było bezprawne.

- W prowadzonej przez nas sprawie stan faktyczny przedstawiał się następująco: wnioskodawca złożył wniosek o wydanie zezwolenia na prowadzenie apteki ogólnodostępnej do Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego przedkładając, zgodnie z art. 100 ust. 2 pkt 1 ustawy Prawo farmaceutyczne, dokument potwierdzający tytuł prawny do pomieszczeń, w których ma być prowadzona apteka - opisują: adwokat Dominik Jędrzejko i aplikant radcowski Joanna Mastalerz z kancelarii Kaszubiak Jędrzejko Adwokaci sp. p.

W toku postępowania organ ustalił, że w lokalu zgłoszonym przez wnioskodawcę jest prowadzona apteka przez inny podmiot, względem którego toczy się postępowanie w przedmiocie cofnięcia zezwolenia na prowadzenie tej apteki. Organ stanął na stanowisku, że zezwolenie na prowadzenie apteki w danym lokalu może posiadać tylko jeden podmiot, a jako że postępowanie dotyczące cofnięcia zezwolenia na prowadzenie apteki znajdującej się w zgłoszonym lokalu nie zostało zakończone, to nie może zostać wydane drugie zezwolenie – na rzecz wnioskodawcy.

Inspekcja pozostała nieugięta
W toku postępowania wnioskodawca zagwarantował, że udostępni lokal na potrzeby dokonania oceny jego przydatności na cele prowadzenia apteki oraz w każdym innym przypadku, gdy będzie to konieczne. Przedstawił również dokumenty, z których wynikało, że po uzyskaniu zezwolenia faktycznie będzie mógł od razu rozpocząć prowadzenie apteki w lokalu.

Dodatkowo wnioskodawca wskazał, że przedsiębiorca, któremu udzielono zezwolenia ma możliwość rozpoczęcia prowadzenia apteki w dowolnym momencie, a po stronie organu powstaje jedynie fakultatywna możliwość cofnięcia zezwolenia, jeśli apteka nie została uruchomiona w ciągu 4 miesięcy od dnia uzyskania zezwolenia lub w aptece nie jest prowadzona działalność objęta zezwoleniem przez okres co najmniej 6 miesięcy.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.