Zlecenia jednej tylko firmy stanowią 12 proc. rynku reklamy radiowej

PRAWO

Autor: Forbes/ rynekaptek.pl   07-06-2016, 08:21

Zlecenia jednej tylko firmy stanowią 12 proc. rynku reklamy radiowej

W resorcie zdrowia trwają prace nad przepisami, które miałyby ograniczyć reklamy leków i suplementów. Urzędnicy rozważają m.in. dzienne limity łącznego czasu reklam czy zakaz ich emisji w pasmach najwyższej oglądalności - przypomina Forbes.

Bardziej radykalny pomysł ma poseł Stanisław Pięta (PiS) - chce on całkowitego zakazu reklam suplementów diety i leków bez recepty.

Jak informuje Forbes, to powoduje zaniepokojenie wśród nadawców radiowych, dla których reklamy leków OTC oraz parafarmaceutyków stanowią jedno z najważniejszych źródeł przychodu. Zlecenia tylko jednego Aflofarmu stanowią prawie 12 procent rynku reklamy radiowej.

– Liczymy się ze stratą znacznej części przychodów – mówi anonimowo dyrektor biura reklamy ogólnopolskiej stacji radiowej.

Na początku czerwca Minister Zdrowia wydał zarządzenie w sprawie powołania Zespołu do spraw uregulowania reklamy leków, suplementów diety i innych środków spożywczych oraz wyrobów medycznych. Zadaniem Zespołu jest opracowanie projektu założeń do zmian aktów prawnych dotyczących reklamy leków i suplementów diety.

Więcej: www.forbes.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH