Argumenty za zniesieniem zakazu reklamy aptek są kłamliwe i zmanipulowane

KOMENTARZE I OPINIE

Autor: Marek Jędrzejczak/ rynekaptek.pl   09-05-2016, 08:18

Argumenty za zniesieniem zakazu reklamy aptek są kłamliwe i zmanipulowane Szef Forum o zakazie reklamy aptek

Organizacje sprzeciwiające się zakazowi reklamy aptek, które swoje imperia sieciowe chcą wznosić na fundamencie agresywnej reklamy i programów lojalnościowych, odwołują się bezzasadnie do idei opieki farmaceutycznej - uważa Marek Jędrzejczak.

"W imieniu członków Stowarzyszenia Forum Polskiej Farmacji, wyrażając poglądy wielu tysięcy polskich aptekarzy opowiadających się za utrzymaniem zakazu reklamy aptek w obecnym brzmieniu, pragnę wyrazić zdecydowany sprzeciw w związku ze stanowiskiem przyjętym przez członków sejmowej Komisji Ustawodawczej na posiedzeniu w dniu 30 marca 2016 roku" - pisze do marszałka Marka Kuchcińskiego, prezes Forum, Marek Jędrzejczak.

Komisja Ustawodawcza wyraziła negatywną opinię o zgodności art. 94a ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 roku Prawo farmaceutyczne z Konstytucją Rzeczypospolitej Polskiej (opinia nr 36 Komisji Ustawodawczej dla Marszałka Sejmu w sprawie skargi konstytucyjnej sp. z o.o.; sygn. akt SK 32/15).

Tymczasem zawarty w art. 94a ustawy Prawo farmaceutyczne zakaz reklamowania aptek i punktów aptecznych oraz ich działalności stanowi najważniejszą podstawę i gwarancję prawidłowego funkcjonowania aptek jako placówek ochrony zdrowia publicznego.

W czasie prac legislacyjnych nad projektem ustawy o refundacji leków, w 2011 roku samorząd aptekarski reprezentowany przez Naczelną Izbę Aptekarską popierał wprowadzenie tego zakazu, a posłowie Prawa i Sprawiedliwości biorący udział w pracach sejmowej podkomisji nadzwyczajnej i Komisji Zdrowia głosowali za przyjęciem tego przepisu. Jako wiceprezes Naczelnej Rady Aptekarskiej w latach 2008 – 2016 regularnie uczestniczyłem w posiedzeniach tej Komisji, prezentując wielokrotnie stanowisko środowiska polskich farmaceutów w sprawie zakazu reklamy apteki
i ich działalności.

Lekarz od papug też się nie reklamuje
Apteka jest placówką ochrony zdrowia, a farmaceuta wykonuje zawód zaufania publicznego i zgodnie z Kodeksem Etyki Aptekarza Rzeczypospolitej Polskiej „nie reklamuje siebie oraz swoich usług”, „nie uczestniczy w reklamie usług farmaceutycznych, jak i ich promocji niezgodnej z prawem lub dobrymi obyczajami”, a ponadto „unika działalności przyczyniającej się do zwiększania konsumpcji produktów leczniczych.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH