Czy coś może nie być reklamą aptek?

KOMENTARZE I OPINIE

Autor: Piotr Sędlak / rynekaptek.pl   16-03-2015, 09:02

Czy coś może nie być reklamą aptek?

Zakaz reklamy aptek powinien być interpretowany bardzo szeroko. Zjawisko reklamowania aptek - koniec końców - należy wyeliminować – uważa mecenas Piotr Sędłak.

Odpowiadając na pytanie, czy wykładanie ulotek w przychodni (lub co gorzej – w szpitalu), albo wywieszanie z pozoru neutralnych (informacyjnych) banerów naściennych jest reklamą, w mojej ocenie odpowiedź może być tylko jedna – tak, to jest reklama; takie zachowanie rynkowe przedsiębiorcy łamie zakaz z art. 94a pr. farm. i powinno być sankcjonowane przez Nadzór Farmaceutyczny.

Na pytanie, czy dane działanie rynkowe apteki jest reklamą, czy też tylko informacją, niełatwo jest odpowiedzieć.

Czy wyłożenie ulotek z cenami leków w przychodni to już reklama, czy może jeszcze nie? A czy „wywalenie” wielkiego banneru na kamienicy, albo podwieszanej reklamy materiałowej – to reklama, czy tylko informacja?

Sam przepis art. 94a § 1 zd. 2 pr. farm. Niewiele powie; stwierdza on tylko negatywnie, co reklamą nie jest („Nie stanowi reklamy informacja o lokalizacji i godzinach pracy apteki lub punktu aptecznego.”).

Więcej: sed3ak-pro.salon24.pl

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH