Czy coś może nie być reklamą aptek?

KOMENTARZE I OPINIE

Autor: Piotr Sędlak / rynekaptek.pl   16-03-2015, 09:02

Czy coś może nie być reklamą aptek?

Zakaz reklamy aptek powinien być interpretowany bardzo szeroko. Zjawisko reklamowania aptek - koniec końców - należy wyeliminować – uważa mecenas Piotr Sędłak.

Odpowiadając na pytanie, czy wykładanie ulotek w przychodni (lub co gorzej – w szpitalu), albo wywieszanie z pozoru neutralnych (informacyjnych) banerów naściennych jest reklamą, w mojej ocenie odpowiedź może być tylko jedna – tak, to jest reklama; takie zachowanie rynkowe przedsiębiorcy łamie zakaz z art. 94a pr. farm. i powinno być sankcjonowane przez Nadzór Farmaceutyczny.

Na pytanie, czy dane działanie rynkowe apteki jest reklamą, czy też tylko informacją, niełatwo jest odpowiedzieć.

Czy wyłożenie ulotek z cenami leków w przychodni to już reklama, czy może jeszcze nie? A czy „wywalenie” wielkiego banneru na kamienicy, albo podwieszanej reklamy materiałowej – to reklama, czy tylko informacja?

Sam przepis art. 94a § 1 zd. 2 pr. farm. Niewiele powie; stwierdza on tylko negatywnie, co reklamą nie jest („Nie stanowi reklamy informacja o lokalizacji i godzinach pracy apteki lub punktu aptecznego.”).

Więcej: sed3ak-pro.salon24.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.