Opieka farmaceutyczna to nie jest reklama aptek

KOMENTARZE I OPINIE

Autor: Elżbieta Piotrowska-Rutkowska/rynekaptek.pl   05-04-2016, 16:03

Opieka farmaceutyczna to nie jest reklama aptek Opieka farmaceutyczna jest prawnie wpisana w zawód farmaceuty

Samorząd nigdy nie uznawał opieki farmaceutycznej za reklamę aptek. Za taką reklamę uznaje natomiast Program Opieki Farmaceutycznej - przypomina Elżbieta Piotrowska-Rutkowska.

Stwierdzenie, że w Polsce nie ma opieki farmaceutycznej jest błędne, ponieważ autorka, w wyniku nieznajomości przedmiotu lub celowej próby wprowadzenia odbiorców w błąd, utożsamia usługę farmaceutyczną w postaci opieki farmaceutycznej z niedozwolona reklamą aptek i ich działalności, realizowaną w formie Programu Opieki Farmaceutycznej - wyjaśnia w piśmie prezes NRA, odnosząc się do wypowiedzi Katarzyny Sabiłło, prezes Fundacji Lege Pharmaciae na temat opieki farmaceutycznej.

Sprawowanie opieki farmaceutycznej to nakazana farmaceutom usługa farmaceutyczna, zaś Program Opieki Farmaceutycznej to zabroniony ustawowo program lojalnościowy (rabatowy).

(...)POF to program lojalnościowy, w którym uczestniczyły niektóre apteki. (...) Tymczasem sprawowanie opieki farmaceutycznej jest zastrzeżone wyłącznie dla farmaceutów, a jej celem jest uzyskanie określonych efektów farmakoterapii poprawiających jakość życia pacjenta poprzez czuwanie nad jej prawidłowym przebiegiem.

Program Opieki Farmaceutycznej to reklama apteki lub jej działalności, której celem jest zwiększenie liczby przeprowadzonych przez aptekę transakcji lub ich wartości.

Prawdą jest, że samorząd aptekarski uznawał i uznaje Program Opieki Farmaceutycznej za reklamę aptek i ich działalności. Natomiast nigdy samorząd nie uznawał opieki farmaceutycznej za reklamę aptek.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

DO POBRANIA


comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH