Zakaz reklamy aptek chroni przed kartelem

KOMENTARZE I OPINIE

Autor: Igor Radziewicz-Winnicki   20-01-2015, 07:15

Zakaz reklamy aptek chroni przed kartelem

Zgadzam się z tym, że rynek farmaceutyczny i obrotu lekami nie jest wolnym rynkiem - ocenił podczas sejmowej podkomisji zdrowia wiceminister zdrowia, Igor Radziewicz-Winnicki.

Jest rynkiem regulowanym, ale w naszym przekonaniu, rynkiem za mało regulowanym. Stąd spotykamy się i dyskutujemy o kolejnych modyfikacjach tej regulacji tak, by rynek mógł działać na zasadach biznesowych, ale jednocześnie zapewniał swobodę działalności gospodarczej dla podmiotów i zharmonizowany przepływ leków.

Żeby możliwym było funkcjonowanie hurtowni, aptek i producentów leków. Wszystkie te elementy systemu są nam potrzebne, by nie było niedoboru produktów.

Na rynku obserwujemy jeszcze jedno zjawisko. Są sieci aptek, które prowadzą hurtownie. Są też duże sieci kapitałowe, które zaczynają mieć sieci aptek, ale równocześnie zaczynają nabywać poradnie. Stąd też nasza wieloletnia walka o ochronę art. 94a prawa farmaceutycznego o zakazie reklamy aptek i punktów aptecznych.

Jeśli rozszczelnimy system kart lojalnościowych i pozwolimy na wprowadzenie karty płatniczej powiązanej z ubezpieczeniem od ceny leków, to będziemy mieli domknięty kartel, zgodnie z XIX wieczną definicją. Pacjent będzie "własnością" tej samej grupy kapitałowej.

Wypowiedź z posiedzenia sejmowej podkomisji zdrowia z 18 grudnia 2014 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH