Telefon z NFZ ws. szczepienia na covid-19. Kiedy może zadzwonić konsultant?

FARMAKOTERAPIA

Autor: NFZ   29-06-2021, 08:27

Telefon z NFZ ws. szczepienia na covid-19. Kiedy może zadzwonić konsultant? Procedura wygląda w ten sposób, że konsultant podejmie trzykrotną próbę kontaktu (fot. Pixabay)

Jeżeli nie jesteś zaszczepiony ani zapisany na szczepienie, to spodziewaj się telefonu od konsultanta Infolinii NFZ. Podejmie trzy próby kontaktu.

NFZ rusza z akcją dzwonienia do osób, które jeszcze się nie zaszczepiły bądź jeszcze się nie zapisały na szczepienie.

Zadzwoni do nich konsultant infolinii Narodowego Programu Szczepień 989.

Będą trzy próby nawiązania kontaktu

Jak informuje płatnik, telefonu mogą spodziewać się osoby, które:

- mają aktywne konto IKP i podały tam swój numer telefonu
- mają wystawione e-skierowanie na szczepienie
- nie są zaszczepione
- nie są zapisane na szczepienie.

Procedura wygląda w ten sposób, że konsultant podejmie trzykrotną próbę kontaktu. Podczas rozmowy poinformuje o wystawionym e-skierowaniu na szczepienie i możliwości zarejestrowania się na nie.

Może też od razu ustalić termin i miejsce szczepienia.

Od poniedziałku do piątku, od 8 do 21

Telefonu można spodziewać się od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00–21:00.

Jeśli ktoś ma wątpliwości co do bezpieczeństwa połączenia, NFZ informuje, że konsultanci będą dzwonić z numeru: + 48 22 165 51 55.

Można zweryfikować ten numer na stronie www.gov.pl w zakładce „Kontakt z osobami, które nie zarejestrowały się na szczepienie”.

Można też zadzwonić pod numer 989, żeby potwierdzić szczegóły akcji zapisów na szczepienie przez konsultantów.

Minister: proszę nie być zaskoczonym

25 czerwca akcję zapowiedział minister zdrowia, Adam Niedzielski.

- Od dziś zaczynamy akcję dzwonienia do tych osób, które się jeszcze nie zaszczepiły. Będzie wykonane blisko milion połączeń w najbliższym czasie, to oczywiście zajmie trochę czasu, ale tę akcję już zaczynamy. Więc proszę nie być zaskoczonym, jeśli te osoby, które nie są jeszcze zaszczepione, otrzymają telefon - przekazał Niedzielski na konferencji prasowej.

Podkreślił, że będzie to telefon z infolinii zarządzanej przez NFZ: - Chcemy dotrzeć do tych, którzy jeszcze się nie zaszczepili, chcemy dać im możliwość. Nie będą musieli wykonać praktycznie żadnego kroku, tylko odpowiedzieć na pytanie, a już konsultant na infolinii umówi bezpośrednio takiego pacjenta.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

POLECAMY W PORTALACH