Tężec noworodkowy w rozwijających się regionach świata stanowi śmiertelne zagrożenie; rocznie na tę chorobę umiera ok. 59 tys. matek i niemowląt - informuje UNICEF.
Trwa trzecia edycja akcji: "1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka", za dochód z której zakupione zostaną szczepionki przeciwtężcowe.
Współorganizatorami akcji są UNICEF i jedna z firm produkujących dziecięce pieluchy. Może przyłączyć się do niej każdy - kupując produkt z logo UNICEF. Za każdą zakupioną paczkę pieluszek lub chusteczek z logo UNICEF marka Pampers przekazuje organizacji równowartość jednej szczepionki przeciwtężcowej.
Akcja ma pomóc w całkowitym wyeliminowaniu zagrożenia tężcem do 2015 roku. Obecna edycja potrwa do końca marca.
UNICEF szacuje, że pomocy potrzebuje 170 mln kobiet i dzieci w najbiedniejszych regionach świata. Zapobiec tężcowi noworodkowemu można prowadząc systematyczne programy szczepień - podkreśla organizacja. Dodaje także, że większość umierających choruje w domu, bez pomocy lekarskiej.
W warszawskiej galerii Złote Tarasy zorganizowano wystawę fotograficzną ze zdjęciami z Burkina Faso - kraju Afryki Zachodniej objętego pomocą UNICEF-u. Wystawę można oglądać do 23 stycznia.
Newsletter
Rynek Aptek: polub nas na Facebooku
Obserwuj Rynek Aptek na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych