Koncerny farmaceutyczne dostrzegają coraz szerszy potencjał reklamowy i wizerunkowy pierwszych wyników zwracanych przez wyszukiwarki.
Wartość całego rynku reklamy w Polsce w tym roku wyniesie 7,3 mld złotych. Tylko reklama internetowa zanotuje wyraźny - blisko 18% wzrost nakładów - wynika z prognoz domu mediowego Zenith Optimedia.
Wraz ze wzrostem popularności reklamy internetowej rośnie popularność wyszukiwarek i świadomość reklamodawców o ich potencjale. Według badania przeprowadzonego przez firmę Gemius pod koniec 2009 roku procentowa ilość wizyt rozpoczętych wejściem na stronę z wyszukiwarki Google, wyniosła 94,64 proc, co daje liczbę ponad 15 mln użytkowników miesięcznie w Polsce.Branża farmaceutyczna, która jest jednym z najszybciej rozwijających się sektorów gospodarki rynkowej, nie wykorzystuje jeszcze w pełni tego potencjału. Według badań przeprowadzonych przez dom mediowy MPG, branża farmaceutyczna co prawda odnotowała w tym roku największy wzrost nakładów finansowych, ale na reklamę tradycyjną.
Według raportu MPG, w pierwszym półroczu 2010 roku o ponad jedną trzecią wzrosły (w porównaniu z tym okresem w 2009 r.) wydatki reklamowe koncernów farmaceutycznych właśnie na tę formę reklamy.
Do poszukiwań w sieci porad oraz opinii dotyczących zdrowia i chorób skłania ludzi chęć zachowania anonimowości. Według danych z badania Gemius, co trzeci polski użytkownik szuka w wyszukiwarkach wiadomości na temat grypy i przeziębienia, wiedzy z dziedzin dermatologii oraz schorzeń kręgosłupa itp.
Co więcej, ludzie szukający takiej wiedzy chętnie dzielą się swoimi doświadczeniami z innymi użytkownikami na forach tematycznych, blogach, grupach dyskusyjnych czy portalach społecznościowych.
Newsletter
Rynek Aptek: polub nas na Facebooku
Obserwuj Rynek Aptek na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych