
Centrum e-zdrowie wydało instrukcję dotyczącą zalogowania się do SDS i gabinet.gov.pl.
Część aptek ma już utworzone konta w SDS i otrzymała pierwsze zamówienia z terminem realizacji na 2 lipca 2021 roku.
Centrum e-Zdrowia udostępniło w aplikacji gabinet.gov.pl możliwość zgłoszenia na szczepienie przeciw COVID-19 użytkownikach systemów: System Dystrybucji Szczepionek (SDS) oraz e-rejestracja.
Po zalogowaniu się do gabinet.gov.pl osoba, która działa z upoważnienia i w imieniu podmiotu wykonującego działalności leczniczą, który zakwalifikował się do Narodowego Programu Szczepień, musi wykonać czynności opisane poniżej.
Niezbędne upoważnienia do działania w imieniu podmiotu wykonującego działalność leczniczą oraz zgody do przetwarzania danych przechowywane są wyłącznie w tym podmiocie.
Instrukcja zgłoszenia użytkownika:
Wybrać po lewej stronie z Menu opcję: Przesyłanie plików/wiadomości.
Następnie z listy Rodzaj zgłoszenia” wybrać „Zgłoszenia danych o użytkownikach systemów SDS i e-Rejestracji” oraz zaznaczyć „Bez przesyłania pliku”.
Gotowa treść wiadomości jest automatycznie generowana z poziomu systemu gabinet.gov.pl.
Dalsze kroki
Proces kończy się po naciśnięciu przycisku „Prześlij”.
Na podstawie powyższego zgłoszenia, zawierającego kluczowe dane (tj. nr PESEL, rola biznesowa, poziom struktury organizacyjnej) dla funkcjonowania systemu e-rejestracji oraz SDS możliwe będzie zasilenie wskazanych systemów i docelowe ich użytkowanie.
Więcej: https://ezdrowie.gov.pl/
Newsletter
Rynek Aptek: polub nas na Facebooku
Obserwuj Rynek Aptek na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych