Jak apteka ma zalogować się do Systemu Dystrybucji Szczepionek (SDS)?

Z URZĘDU

Autor: e-zdrowie.gov.pl   02-07-2021, 16:33

Jak apteka ma zalogować się do Systemu Dystrybucji Szczepionek (SDS)? Centrum e-Zdrowia udostępniło w aplikacji gabinet.gov.pl możliwość zgłoszenia na szczepienie przeciw COVID-19 użytkownikach systemów (fot. Pixabay)

Centrum e-zdrowie wydało instrukcję dotyczącą zalogowania się do SDS i gabinet.gov.pl.

Część aptek ma już utworzone konta w SDS i otrzymała pierwsze zamówienia z terminem realizacji na 2 lipca 2021 roku.

Centrum e-Zdrowia udostępniło w aplikacji gabinet.gov.pl możliwość zgłoszenia na szczepienie przeciw COVID-19 użytkownikach systemów: System Dystrybucji Szczepionek (SDS) oraz e-rejestracja.

Po zalogowaniu się do gabinet.gov.pl osoba, która działa z upoważnienia i w imieniu podmiotu wykonującego działalności leczniczą, który zakwalifikował się do Narodowego Programu Szczepień, musi wykonać czynności opisane poniżej.

Niezbędne upoważnienia do działania w imieniu podmiotu wykonującego działalność leczniczą oraz zgody do przetwarzania danych przechowywane są wyłącznie w tym podmiocie.

Instrukcja zgłoszenia użytkownika:

Wybrać po lewej stronie z Menu opcję: Przesyłanie plików/wiadomości.
Następnie z listy Rodzaj zgłoszenia” wybrać „Zgłoszenia danych o użytkownikach systemów SDS i e-Rejestracji” oraz zaznaczyć „Bez przesyłania pliku”.
Gotowa treść wiadomości jest automatycznie generowana z poziomu systemu gabinet.gov.pl.

Dalsze kroki
Proces kończy się po naciśnięciu przycisku „Prześlij”.

Na podstawie powyższego zgłoszenia, zawierającego kluczowe dane (tj. nr PESEL, rola biznesowa, poziom struktury organizacyjnej) dla funkcjonowania systemu e-rejestracji oraz SDS możliwe będzie zasilenie wskazanych systemów i docelowe ich użytkowanie.

Więcej: https://ezdrowie.gov.pl/

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

POLECAMY W PORTALACH