Jak zwrócić tocilinizumab do hurtowni?

Z URZĘDU

Autor: MZ   18-06-2021, 13:28

Jak zwrócić tocilinizumab do hurtowni? Zwroty produkt w mogą być dokonywane w terminie 60 dni od daty dostawy produktu do podmiotu leczniczego (fot. Pixabay)

Jeśli szpital podjął decyzję o zwrocie leku RoActemra/Tocilinizumab, koniecznym jest złożenie podpisu przez kierownika apteki szpitalnej bądź działu farmacji szpitalnej pod odpowiednią deklaracją.

W związku z licznymi pytaniami i wątpliwościami w sprawie zwrotu produktu leczniczego RoActemra/Tocilinizumab, stosowanego w terapii pacjent w z COVID-19, celem jego dalszej redystrybucji, Minister Zdrowia przedstawił schemat zwrotów.

1. Wszystkie podmioty lecznicze, które wyrażą potrzebę zwrotu produktu leczniczego RoActemra powinny przekazać taką informację na adres mailowy: Covid.mz@urtica.pl.

Możliwość zwrotu dotyczy wyłącznie produkt w pełnowartościowych, tj.:

- w nieuszkodzonym opakowaniu,
- prawidłowo przechowywanych,
- nienoszących śladów naruszeń,

otrzymanych z hurtowni farmaceutycznej.

2. W odpowiedzi podmiot leczniczy otrzymuje do wypełnienia protokół, w którym zawiera informacje na temat lek w podlegających zwrotowi w zakresie: rodzaju produktu, ilości, serii oraz daty ważności. Dodatkowo szpital zobligowany jest do wpisania w protokole numeru dokumentu wydania z dostawy przedmiotowego produktu. 

W przypadku, gdy podmiot podjął decyzję o zwrocie leku, koniecznym jest złożenie podpisu przez kierownika apteki szpitalnej bądź działu farmacji szpitalnej pod następującą deklaracją:

"Oświadczam, że zwracane produkty były przechowywane zgodnie z warunkami dopuszczenia do obrotu, nie zawierają widocznych wad i nie podlegały dalszej dystrybucji".

To świadczy, że w czasie ich przechowywania nie doszło do ich naruszenia, nie stwierdzono wady jakościowej produktu, zaświadcza się że produkt jest w pełni wartościowy i może być stosowany u pacjenta. W przypadku wątpliwości ze strony hurtowni farmaceutycznej, co do warunków przechowywania lek w, wymagane jest przesłanie wydruku temperatury lub w przypadku braku możliwości wygenerowania wydruku, przesłanie kopii dokumentu potwierdzającego przechowywanie zgodnie z warunkami określonymi przez wytwórcę.

3. Zwroty produkt w mogą być dokonywane w terminie 60 dni od daty dostawy produktu do podmiotu leczniczego. Wskazany termin nie dotyczy sytuacji likwidacji lub zamknięcia oddziału COVID-owego.

4. Następnie hurtownia farmaceutyczna weryfikuje poprawność informacji przedstawionych w protokole. W przypadku pozytywnej oceny, szpital otrzymuje informację mailową o możliwości zwrotu produktów oraz terminie ich odbioru.

Jednocześnie Minister Zdrowia wskazuje również na konieczność transparentnego oszacowania zapotrzebowania na przedmiotowy produkt leczniczy oraz właściwego dysponowania nim w szpitalach. W przypadku prowadzenia nieracjonalnej gospodarki lekami Minister Zdrowia podejmie stosowne kroki.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus


BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH