
Ministerstwo Zdrowia sfinansowało w ramach Narodowego Programu Zdrowia kampanię „Depresja. Naucz się pomagać”, którą realizuje Fabryka Komunikacji Społecznej. Kampania ma charakter ogólnopolski i potrwa do końca 2017 roku - podaje resort zdrowia.
Według Światowej Organizacji Zdrowia depresja to czwarty najpoważniejszy problem zdrowotny dotyczący około 10 procent ludzi na całym świecie. W Polsce na depresję i inne zaburzenia afektywne cierpi około 1,5 miliona osób, jednak statystyki nie są dokładne, bo wielu chorych nigdy nie podejmuje leczenia.
Kampania realizowana jest w ramach ogólnopolskiego programu edukacyjno-informacyjnego Ministerstwa Zdrowia na rzecz zapobiegania depresji, samobójstwom i innym zachowaniom autodestrukcyjnym.
Głównym celem rozpoczętej w październiku kampanii jest uwrażliwianie na zwiastuny depresji, uczenie umiejętności odpowiedniej reakcji, bez obaw i uprzedzeń, a także uświadomienie, że depresja jest chorobą podobną do innych chorób przewlekłych takich jak cukrzyca lub nadciśnienie.
Ministerstwo uzasadnia, że upowszechnienie wiedzy na temat uwarunkowań i przebiegu choroby pomaga odpowiednio wspierać osoby dotknięte depresją i zachęcać je do podjęcia leczenia.
Kampania adresowana jest do pracowników urzędów pracy, opieki społecznej, samorządu terytorialnego, banków, a także nauczycieli szkół ponadpodstawowych, czyli tych grup zawodowych, które mogą mieć kontakt z osobami dotkniętymi chorobą.
Zaplanowano także szkolenia e-learningowe, które w przystępny sposób tłumaczą, czym jest depresja, jakie są jej objawy i przebieg, jak można zapobiegać chorobie, a przede wszystkim – gdzie szukać pomocy.
Resort przypomina, że na depresję zapada coraz więcej osób, w różnym wieku, również aktywnych zawodowo. Choć depresję można skutecznie leczyć, szacuje się, że ponad połowa cierpiących na tę chorobę nie szuka pomocy u specjalisty.
Na depresję choruje dwa razy więcej kobiet niż mężczyzn. Około 80 proc. chorych to osoby między 20 a 59 rokiem życia, ale coraz częściej depresja dotyka młodzież i dzieci.
Więcej: www.mz.gov.pl
Newsletter
Rynek Aptek: polub nas na Facebooku
Obserwuj Rynek Aptek na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych