
31 grudnia 2017 roku zakończy się okres przejściowy, umożliwiający składanie wniosków refundacyjnych w postaci papierowej. Od 1 stycznia 2018 roku wnioski te będzie można składać wyłącznie w postaci elektronicznej - przypomina resort zdrowia.
W związku z powyższym, Ministerstwo Zdrowia przypomina o konieczności założenia konta administratora lokalnego dla wnioskodawcy.
W grudniu 2017 r. zostanie uruchomione środowisko szkoleniowe, na którym będzie można zapoznać się z systemem oraz przetestować nowy sposób składania wniosków refundacyjnych.
Jak tłumaczy resort, System Obsługi List Refundacyjnych (SOLR) będzie gromadził i przetwarzał dane, które są niezbędne do decyzji o objęciu refundacją leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych.
Za pośrednictwem SOLR będzie można składać elektroniczne wnioski o objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny zbytu, podwyższenie albo obniżenie ceny oraz skrócenie okresu obowiązywania decyzji refundacyjnej.
W ocenie resortu, SOLR usprawni proces przyjmowania wniosków.- Dzięki temu ocena formalno-prawna dokumentacji będzie szybsza. Prostsza będzie także komunikacja wnioskodawcy z ministrem zdrowia oraz ze stronami opiniodawczo-doradczymi, które biorą udział w rozpatrywaniu wniosków refundacyjnych - podaje.
Aby skorzystać z systemu SOLR, należy założyć konto w systemie.
Więcej: http://www.bip.mz.gov.pl/
Newsletter
Rynek Aptek: polub nas na Facebooku
Obserwuj Rynek Aptek na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych