MZ ws. systemu składania wniosków refundacyjnych

Z URZĘDU

Autor: MZ/rynekaptek.pl   20-11-2017, 11:21

MZ ws. systemu składania wniosków refundacyjnych Fot. Adobe Stock. Data Dodania: 16 grudnia 2022

31 grudnia 2017 roku zakończy się okres przejściowy, umożliwiający składanie wniosków refundacyjnych w postaci papierowej. Od 1 stycznia 2018 roku wnioski te będzie można składać wyłącznie w postaci elektronicznej - przypomina resort zdrowia.

W związku z  powyższym, Ministerstwo Zdrowia przypomina o konieczności założenia konta administratora lokalnego dla wnioskodawcy.

W grudniu 2017 r. zostanie uruchomione środowisko szkoleniowe, na którym będzie można zapoznać się z systemem oraz przetestować nowy sposób składania wniosków refundacyjnych.

Jak tłumaczy resort, System Obsługi List Refundacyjnych (SOLR) będzie gromadził i przetwarzał dane, które są niezbędne do decyzji o objęciu refundacją leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych.

Za pośrednictwem SOLR będzie można składać elektroniczne wnioski o objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny zbytu, podwyższenie albo obniżenie ceny oraz skrócenie okresu obowiązywania decyzji refundacyjnej.

W ocenie resortu, SOLR usprawni proces przyjmowania wniosków.-  Dzięki temu ocena formalno-prawna dokumentacji będzie szybsza. Prostsza będzie także komunikacja wnioskodawcy z ministrem zdrowia oraz ze stronami opiniodawczo-doradczymi, które biorą udział w rozpatrywaniu wniosków refundacyjnych - podaje.

Aby skorzystać z systemu SOLR, należy założyć konto w systemie.

Więcej: http://www.bip.mz.gov.pl/

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

POLECAMY W PORTALACH