
Minister Zdrowia wydał znowelizowany projekt rozporządzenia w sprawie Systemu Monitorowania Zagrożeń. W celu osiągnięcia jak największej liczby zgłoszeń dopuszczono możliwość ich dokonania bez zastosowania podpisu elektronicznego.
Potrzeba zmiany przedmiotowego rozporządzenia wynika z konieczności zapewnienia spójności przepisów prawa oraz ułatwienia dokonywania zgłoszeń dotyczących niepożądanego działania produktu leczniczego oraz niepożądanego działania produktu leczniczego weterynaryjnego, tj. bez potrzeby opatrywania ich bezpiecznym podpisem elektronicznym.
Co ważne, w związku z przyjętą koncepcją polegającą na możliwości osiągnięcia jak największej liczby zgłoszeń w ramach Systemu, dopuszczono możliwość dokonania zgłoszenia przez osobę niezalogowaną (nie posiadającą konta w systemie) w przypadku zgłoszenia niepożądanego działania leku. Tym samym zgłoszenia te nie będą musiały być opatrywane podpisem elektronicznym.
Więcej: http://legislacja.rcl.gov.pl
Newsletter
Rynek Aptek: polub nas na Facebooku
Obserwuj Rynek Aptek na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych