Nowa procedura zmiany kierownika apteki

Z URZĘDU

Autor: WOIA   27-04-2021, 11:02

Nowa procedura zmiany kierownika apteki Zmiany w procedurze zmiany kierownika apteki (fot. Pixabay)

Od 16 kwietnia 2021 r. (w związku ze zmianami wprowadzonym przez ustawę o zawodzie farmaceuty) zmiana kierownika apteki dokonywana jest w ramach procedury prowadzonej przez WIF.

Podmiot prowadzący aptekę zobowiązany jest poinformować WIF o zamiarze zmiany kierownika apteki najpóźniej na 30 dni przed planowana datą zmiany, a w przypadku zdarzeń, na które podmiot ten nie miał wpływu - niezwłocznie po zaistnieniu tego zdarzenia - przypomina w komunikacie mgr farm. Alina Górecka, prezes Wielkopolskiej Okręgowej Rady Aptekarskiej.

Decyzja należy do WIF
To WIF, w ramach realizowanej procedury, zwraca się do właściwej miejscowo rady okręgowej izby aptekarskiej, której farmaceuta (kandydat na kierownika apteki) jest członkiem o wydanie opinii dotyczącej spełniania warunków pełnienia funkcji kierownika apteki.

Wszelkie czynności dokonywane w  tym zakresie przez właściwą radę okręgowej izby aptekarskiej podejmowane mogą być tylko i wyłącznie na wniosek WIF.

Podstawa prawna
Z uwagi na powyższe wszelkie wnioski kierowane przez podmioty prowadzące apteki/farmaceutów do Wielkopolskiej Okręgowej Rady Aptekarskiej dotyczące stwierdzenia przez Wielkopolską Okręgową Radę Aptekarską w odniesieniu do kandydata na kierownika apteki rękojmi należytego prowadzenia apteki nie będą mogły być rozpatrywane.

Kwestie procedury zmiany kierownika apteki, w szczególności warunków, jakie musi spełniać kandydat oraz wymagań co do wniosku reguluje art. 88 ust. 2 – 2g Prawa farmaceutycznego (w wersji obowiązującej od dnia 16 kwietnia 2021 r.).

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus


BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH