Nowa wersja SEZOZ. Co się zmieni?

Z URZĘDU

Autor: cez.gov.pl/ rynekaptek.pl   05-11-2020, 11:03

Nowa wersja SEZOZ. Co się zmieni? W ramach wprowadzonych zmian zaprojektowany został i udostępniony zostanie nowy formularz zbiorczy z listą wyrobów medycznych służący do raportowania wyrobów medycznych (fot. Pixabay)

5 listopada planowane jest uruchomienie nowej wersji Systemu Ewidencji Zasobów Ochrony Zdrowia (SEZOZ). Zmiany polegać będą m.in. na zmianie zakresu i sposobu raportowania wyrobów medycznych oraz dodaniu funkcjonalności raportowania środków ochrony osobistej.

Nowa wersja Systemu SEZOZ zostanie rozszerzona o funkcjonalność polegającą na zasilaniu danymi z RPWDLa, oraz objęciu obowiązkiem raportowania  także praktyk lekarskich, pielęgniarskich i fizjoterapeutycznych.

W ramach wprowadzonych zmian zaprojektowany został i udostępniony zostanie nowy formularz zbiorczy z listą wyrobów medycznych służący do raportowania wyrobów medycznych, obejmujący następujące dane:

- Rodzaj wyrobu medycznego,
- Miejsce stacjonowana wyrobu,
- Nazwa handlowa,
- Model,
- Numer seryjny,
- Producent,
- Rok produkcji,
- Przewidywany okres eksploatacji wyrobu medycznego, zgodny z zaleceniami wytwórcy,
- Źródło sfinansowania zakupu,
- Liczba badań albo zabiegów wykonanych przy użyciu wyrobu medycznego w roku poprzednim.

W przypadku wyrobów medycznych przesyłane będzie jedno zgłoszenie per wyrób medyczny - analogicznie jak odbywało się to dotychczas.

Dla każdego wyrobu będzie należało podać miejsce jego stacjonowania z dokładnością do komórki org. (w przypadku, gdy jednostka nie posiada komórek to z dokładnością do jednostki organizacyjnej), a w przypadku praktyk wskazywany będzie jedynie adres miejsca udzielania świadczeń/praktyk. Zgłoszenie wyrobu można będzie zaktualizować bez potrzeby wycofywania aktualnego zgłoszenia.

W zakresie środków ochrony osobistej powstanie całkowicie nowy moduł wraz z listą środków, listą historycznych środków i formularzem umożliwiającym raportowanie takich danych jak:

- Rodzaj środka ochrony osobistej,
- Miejsce stacjonowana środka,
- Liczbę środka danego rodzaju.

W porównaniu do formularza do zgłaszania wyrobów medycznych, formularz dot. środków ochrony osobistej będzie uproszczony, a raportowanie odbywać się będzie z dokładnością do zakładu leczniczego (w przypadku podmiotów leczniczych) lub całej praktyki.

Formularz aktualizacyjny środków ochrony osobistej będzie taki sam jak zgłoszeniowy i będzie miał możliwość modyfikacji liczby środków oraz ponownego przesłania.

Dodatkowym udogodnieniem nowej wersji SEZOZ będzie również brak konieczności podpisywania formularzy. Po wysłaniu zgłoszenia będzie ono od razu widoczne w rejestrze jako zgłoszone dzięki czemu nie będzie potrzeby kolejnej akceptacji - statusy zostaną uproszczone.

Ponadto aktualizacji ulegną zakładki "O nas", "Akty prawne" i "Do pobrania", natomiast w zakładce do pobrania zmieni się zakres danych prezentowanych w pliku CSV z danymi wyrobów medycznych.

Źródło: cez.gov.pl/

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus


BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH