Pandemia: trudny pacjent w aptece. Jak sobie z nim radzić?

Z URZĘDU

Autor: OIA w Warszawie/rynekaptek.pl   15-04-2020, 09:33

Pandemia: trudny pacjent w aptece. Jak sobie z nim radzić? Sytuacją trudną może być obecnie brak środków ochrony osobistej tak bardzo poszukiwanych przez pacjentów (Fot. Archiwum)

Co może zrobić farmaceuta, żeby zwiększyć swój komfort pracy w sytuacji trudnej? Warszawska OIA zachęca do skorzystania z opublikowanego podręcznika kryzysowego, który radzi, jak prowadzić rozmowę ze zdenerwowanym pacjentem.

"Obecna trudna sytuacja związana z epidemią sprawia, że praca farmaceuty stała się jeszcze trudniejsza niż do tej pory. Do codziennej niełatwej obsługi pacjenta, doszła nie tylko obawa o swoje własne zdrowie ale też pojawiły się sytuacje wynikające ze zdenerwowania i frustracji pacjentów poszukujących ważnych dla nich produktów ochronnych. Niestety zdobycie części z nich jest dla apteki trudne lub ich ceny powodują różne, często nieprzyjemne reakcje pacjenta" - czytamy we wstępie podręcznika kryzysowego "Sytuacja trudna. Prosty sposób na rozmowę ze zdenerwowanym pacjentem".

Pojawienie się w aptece "trudnego pacjenta" to z całą pewnością jedna z największych i najczęstszych obaw każdego farmaceuty. Może on sprawić, że satysfakcja i duma z pracy w tym zawodzie odchodzi na dalszy plan a pozostają negatywne emocje.

Warto jednak zadać sobie pytanie, czy tak naprawdę mamy do czynienia z „trudnym pacjentem” czy może jednak z „trudną sytuacją”? Należy zwrócić uwagę, że to jednak dwie różne sprawy. 

Podręcznik kryzysowy.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus


BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH