
Ustawa z 8 marca 2013 roku o terminach zapłaty w transakcjach handlowych określa szczególne uprawnienia wierzyciela i obowiązku dłużnika w związku z terminami zapłaty w transakcjach handlowych – przypomina Podkarpacka OIA.
Ustawa ma zastosowanie do umów zawieranych pomiędzy przedsiębiorcami, których przedmiotem jest odpłatna dostawa towaru lub odpłatne świadczenie usług. Do takich umów zaliczają się umowy zawierane między hurtowaniami a aptekami.
Ustawa prowadza dwa rodzaje kosztów, jakich wierzyciel może domagać się od dłużnika.
Pierwszy rodzaj, to koszty zryczałtowane, stanowiące równowartość 40 euro, których może zażądać wierzyciel za każdym razem, gdy dłużnik nie dotrzyma terminu zapłaty.
Drugi rodzaj kosztów, jak określa ustawa, to koszty powyżej równowartości 40 euro.
Autorem opracowania jest mec. Bogusława Szybisz.
Więcej: http://www.poia.pl/
Newsletter
Rynek Aptek: polub nas na Facebooku
Obserwuj Rynek Aptek na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych