
Reklama tej pasty do zębów wywołała u dziecka lęk. "Moje dziecko, które mimowolnie stało się odbiorcą, obecnie nie je, nie śpi, skarży się na ból brzucha i nie pozwala włączyć TV, bo się boi" - opisuje rodzic. Reklamą zajęła się Komisja Etyki Reklamy.
Cały opis dokonany przez rodzica wygląda tak:
„Reklama pasty Sensodyne, w której osoby prezentują "prawdziwy" ból przy jedzeniu lodów, jedna z tych osób - pani w ciemnych długich włosach ma dość charakterystyczny wygląd - spiczasty nos, krzaczaste czarne brwi, czarne włosy, szczupłą pociągła twarz, na dodatek robi dziwne miny- ten właśnie obrazek + ponura melodia- bardzo negatywnie wpłynął na moje dziecko, które mimowolnie stało się «odbiorcą», obecnie nie je, nie śpi, skarży się na ból brzucha i nie pozwala włączyć TV- bo się boi, moim zdaniem reklama jest podprogowa, wywołuje negatywne emocje oraz objawy wegetatywne (bóle brzucha, brak apetytu) u dziecka, ponadto jest emitowana w kanale dziecięcym, chyba nikt nie zastanowił się nad skutkami tej reklamy w sferze psychicznej dzieci. Wnoszę o wyłącznie tej reklamy z emisji przez wzgląd na zdrowie dziecka".
Producent zareagował i wycofał jej emisję w kanałach przeznaczonych dla dzieci. Reklama będzie również zmieniona przez usunięcie fragmentu, w którym zaprezentowana została postać wzbudzająca niepokój autora skargi.
Wyjaśnił też, że "reklama pokazuje prawdziwe osoby odczuwające prawdziwy ból. Prezentowane w materiale reklamowym osoby (kobiety i mężczyźni) w różnym wieku odpowiadają typowemu wyglądowi mieszkańca Polski. Takie cechy ma również postać wskazana w skardze jako postać mająca wywołać lęk. Prezentowane w reklamie osoby nie straszą odbiorców".
"Prezentowane w kwestionowanej reklamie reakcje na ból nadwrażliwych zębów są sytuacjami, z którymi stykamy się w naszym codziennym życiu. Nadwrażliwe zęby mogą być problemem naszym lub też osób z naszej rodziny lub najbliższego otoczenia. Zaprezentowane w kwestionowanej reklamie sceny mają na celu wyłącznie zasygnalizowanie problemu oraz poinformowanie odbiorców reklamy, że w walce z nim może pomóc im stosowanie pasty" - dodaje wytwórca.
KER oddalił zarzuty wobec tej reklamy.
Newsletter
Rynek Aptek: polub nas na Facebooku
Obserwuj Rynek Aptek na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych