
Wielkopolska Okręgowa Rada Aptekarska na posiedzeniu w dniu 17 października 2017 r. przyjęła nową uchwałę określającą zasady i przebieg postępowania przy stwierdzaniu rękojmi należytego prowadzenia apteki.
W rozdziale pierwszym uchwały określono tryb postępowania w sytuacji, gdy opinia ma zostać wydana w toku prowadzonego postępowania o wydanie zezwolenia na prowadzenie apteki ogólnodostępnej bądź zmiany zezwolenia, łączących się z zatrudnieniem kierownika apteki lub w razie zmiany kierownika działającej już apteki.
Natomiast w rozdziale drugim uregulowano tryb wydawania zaświadczeń potwierdzających, że farmaceuta daje rękojmię należytego prowadzenia apteki, przy czym zaświadczenie to ma charakter ogólny i jest różne od opinii opisanej w rozdziale I.
Jak informuje Izba, uchwała powstała w wyniku analizy wniosków i postępowań dotyczących wydania rękojmi, a także stanowiska sądów administracyjnych uznających stanowisko okręgowych izb aptekarskich za opinię, a nie decyzję administracyjną czy zaświadczenie.
Dotyczy to zwłaszcza określenia większości tzw. negatywnych przesłanek, stanowiących podstawę do odmowy wydania rękojmi. Podobne stanowisko zajęła Naczelna Rada Aptekarska w uchwale nr 18/2017 z dnia 5 września 2017 r.
Rada w nowej uchwale wprowadziła własne rozwiązania, które w sposób bardziej precyzyjny określają przebieg postępowania w sprawie o stwierdzenie rękojmi. Przyjęte zostały między innymi dodatkowe przesłanki stanowiące podstawę do odmowy stwierdzenia rękojmi należytego prowadzenia apteki.
Uchwała reguluje też kwestie związane z zgłoszeniem powierzenia zastępstwa kierowania apteką.
Więcej: https://www.woia.pl/
Newsletter
Rynek Aptek: polub nas na Facebooku
Obserwuj Rynek Aptek na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych