
Mazowiecki Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny przypomina o zasadach postępowania ze środkami odurzającymi substancji psychotropowych i prekursorów kategorii 1 przeznaczonymi do utylizacji.
Jeżeli podmiot posiadający środki odurzające, substancje psychotropowe lub prekursory kategorii 1, ich mieszaniny lub produkty lecznicze zawierające w swoim składzie środki odurzające, substancje psychotropowe lub prekursory kategorii 1, stwierdzi, że są one zepsute, sfałszowane lub upłynął termin ich ważności, zawiadamia o tym na piśmie właściwego wojewódzkiego inspektora farmaceutycznego w celu ich zabezpieczenia.
Tryb postępowania reguluje rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 27 lutego 2012 roku (Dz.U. 2012 poz. 236).
Zawiadomienie skierowane do wojewódzkiego inspektora farmaceutycznego powinno zawierać nazwę środka odurzającego, substancji psychotropowej lub prekursora kategorii 1, nazwę handlową, ilość, numer serii i datę ważności.
Czynności dotyczące zabezpieczenia tych produktów przeznaczonych do zniszczenia są przeprowadzane w obecności wojewódzkiego inspektora lub jego przedstawiciela oraz osoby odpowiedzialnej w podmiocie za zapewnienie systemu kontroli i zabezpieczenia środków odurzających, substancji psychotropowych lub prekursorów kategorii 1.
Więcej: http://wif.waw.pl
Newsletter
Rynek Aptek: polub nas na Facebooku
Obserwuj Rynek Aptek na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych