Zmiana terminu zgłoszenia do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych

Z URZĘDU

Autor: OIA w Warszawie/rynekaptek.pl   02-04-2020, 13:37

Zmiana terminu zgłoszenia do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych Informacja w sprawie Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych (Fot. Archiwum)

Okręgowa Izba Aptekarska opublikowała informację w sprawie spółek, które objęte są obowiązkiem zgłaszania informacji do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych.

W celu przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz zwalczaniu terroryzmu zostały wprowadzone przepisy nakładające na niektóre kategorie podmiotów obowiązek zgłoszenia określonych danych do utworzonego w tym celu Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych - przypomina OIA w Warszawie.

Rejestr jest systemem teleinformatycznym służącym przetwarzaniu informacji o beneficjentach rzeczywistych określonych typów spółek. Rejestr jest jawny. Domniemywa się, że dane wpisane do Rejestru są prawdziwe.

Osoba dokonująca zgłoszenia informacji o beneficjentach rzeczywistych i ich aktualizacji ponosi odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną zgłoszeniem do Rejestru nieprawdziwych danych, a także niezgłoszeniem w ustawowym terminie danych i zmian danych objętych wpisem do Rejestru, chyba że szkoda nastąpiła wskutek siły wyższej albo wyłącznie z winy poszkodowanego lub osoby trzeciej, za którą osoba dokonująca zgłoszenia informacji o beneficjentach rzeczywistych i ich aktualizacji nie ponosi odpowiedzialności.

Do zgłaszania informacji o beneficjentach rzeczywistych i ich aktualizacji są obowiązane: spółki jawne;
spółki komandytowe; spółki komandytowo-akcyjne; spółki z ograniczoną odpowiedzialnością;
spółki akcyjne, z wyjątkiem spółek publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych.

Izba podaje na stronie, jakie informacje podlegają zgłoszeniu do Rejestru.

Wymagane informacje są zgłaszane do Rejestru nie później niż w terminie 7 dni od dnia wpisu ww. spółki do Krajowego Rejestru Sądowego, a w przypadku zmiany przekazanych informacji – w terminie 7 dni od ich zmiany. Do biegu tych terminów nie wlicza się sobót i dni ustawowo wolnych od pracy.

Spółki objęte obowiązkiem zgłaszania informacji do Rejestru, wpisane do Krajowego Rejestru Sądowego przed dniem wejścia w życie omawianych przepisów zgłaszają do Rejestru informacje o beneficjentach rzeczywistych w terminie 6 miesięcy od dnia wejścia tych przepisów, tj. do dnia 13 kwietnia 2020 r.

Aktualnie termin 6 miesięcy został przedłużony do 9 miesięcy na podstawie przepisów art. 52 ustawy z dnia 31 marca 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw.

Zatem termin na dokonanie zgłoszenia upływa 13 lipca 2020 r.

Więcej: oia.waw.pl

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus


BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH