
Przedsiębiorcy prowadzący aptekę/hurtownię farmaceutyczną, w których są oferowane torby objęte opłatą recyklingową, są zobowiązani prowadzić ich ewidencję i wnieść opłatę recyklingową, do 15 dnia miesiąca następującego po kwartale, w którym została pobrana.
Apteka, hurtownia farmaceutyczna w której są oferowane torby na zakupy z tworzywa sztucznego przeznaczone do pakowania produktów w niej oferowanych, jest zobowiązana pobrać opłatę recyklingową od nabywającego.
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie stawki opłaty recyklingowej (Dz. U. z 2019 r. Poz. 1639) stawka opłaty recyklingowej wynosi 0,20 zł za jedną sztukę torby na zakupy z tworzywa sztucznego.
Z opłaty recyklingowej są zwolnione bardzo lekkie torby na zakupy z tworzywa sztucznego tzw. zrywki o grubości materiału poniżej 15 mikrometrów, które są wymagane ze względów min. higienicznych.
Od 1 stycznia 2020r. pobraną opłatę recyklingową wnosi się na odrębny rachunek bankowy prowadzony przez marszałka województwa w terminie do 15 dnia miesiąca następującego po kwartale, w którym została pobrana - przypomina Izba o obowiązku upływającym 15 stycznia.
Więcej: http://www.zoia.szczecin.pl/
Newsletter
Rynek Aptek: polub nas na Facebooku
Obserwuj Rynek Aptek na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych