
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w październiku 2017 roku były o 14 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm - informują wirtualnemedia.pl.
Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 2,95 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 14,05 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal wirtualnemedia.pl.
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 488,01 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 12,99 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 25,96 proc. do 384,50 mln zł. Podium uzupełnia TVP2 (151,61 mln zł; wzrost o 23,54 proc.), która wyprzedziła TVP1 (115,91 mln zł; - 5,71 proc.).
Najwięcej na reklamę w telewizji - 108,28 mln zł - w październiku 2017 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 6,24 proc. Na drugą pozycję w rankingu "wskoczyła" Polpharma (99,03 mln zł; do góry o 61,57 proc.).
W rankingu 20 największych reklamodawców są jeszcze:
6. US Pharmacia z wydatkami 75,7 mln zł (spadek wobec października 2016 0 7,33 proc.)
7. GSK z wydatkami 54,8 mln zł w październiku 2017, co oznacza spadek wobec analogicznego okresu rok temu o 8,15 procent
11. Natur Produkt Pharma z wydatkami rzędu 37,8 mln zł, co oznacza wzrost wobec października 2016 o 115,52 procent
15. Teva Pharmaceuticals wydała na reklamę 32,6 mln zł, czyli o 41,47 proc. więcej niż rok wcześniej.
Newsletter
Rynek Aptek: polub nas na Facebooku
Obserwuj Rynek Aptek na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych