Aflofarm i Polpharma znacząco zwiększyły pulę wydatków na reklamę

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: wirtualnemedia.pl/rynekaptek.pl   11-05-2020, 11:21

Aflofarm i Polpharma znacząco zwiększyły pulę wydatków na reklamę Podsumowanie wydatków na reklamę w pierwszym kwartale br. (Fot. Archowum)

W pierwszym kwartale 2020 roku swoje wydatki reklamowe w największym stopniu zwiększyły dwie firmy farmaceutyczne: Aflofarm Farmacja Polska i Polpharma - podają Wirtualne Media.

W okresie styczeń-marzec br. wpływy reklamowe mediów tradycyjnych (bez internetu) wyniosły 8,54 mld zł. Było to 5,2 proc. więcej w porównaniu do I kwartału 2019 roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe Kantar Media, bez rabatów, netto).

Najwięcej, bo 4,53 mld zł zarobiła telewizja, co stanowiło 6,4 proc. wzrost w skali roku. Drugie pod tym względem było radio z przychodami w kwocie 2,05 mld zł – wyższymi rok do roku o 15,1 proc.

Największym reklamodawcą nadal pozostaje Aflofarm Farmacja Polska - w pierwszym kwartale br. wydała 713,4 mln zł, czyli 48,9 proc. więcej niż przed rokiem.

Portal przypomina, że Aflofarm od początku kwietnia zrezygnował z emitowania swoich reklam m.in. w TVP, Polsacie, RMF FM, Radiu Zet, z uwagi na dostosowywanie budżetu do sytuacji na rynku.

Na podium znalazł się także Natur Produkt Zdrovit z inwestycjami w kwocie 191,2 mln zł, co oznacza 25,6 proc. wzrost rok do roku. Z kolei wydatki USP Zdrowie wzrosły o 7,3 proc., do 179,2 mln zł.

Wydatki na reklamę w pierwszym kwartale aż o 42 proc. zwiększyła natomiast Polpharma - wydała 112,5 mln zł. W zeszłym roku była to kwota w wysokości 79,2 mln zł.

Więcej: wirtualnemedia.pl

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus


BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH