Aflofarm z mniejszym o jedną czwartą budżetem na reklamy poza internetem

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: Wirtualne Media   26-03-2021, 10:23

Aflofarm z mniejszym o jedną czwartą budżetem na reklamy poza internetem Foto: PTWP

W pierwszych dwóch miesiącach 2021 roku Aflofarm zredukował swój budżet na wydatki reklamowe w mediach pozainternetowych o ok. 25 proc. To nie jedyny koncern ograniczający wydatki na reklamy

  •  Firmy farmaceutyczne redukują wydatki na reklamę w mediach pozainternetowych. Koszty ograniczył Aflofarm i UPS Zdrowia
  • Spadki z wpływów reklamowych dotknęły wszystkie pozainterentowe media: telewizje, radio, gazety, kina, reklamę zewnętrzną i w metrze
  • Pomimo ok. 25 proc. redukcji wydatków na ten rodzaj reklamy, Aflofarm nadal pozostaje największym reklamodawcą tego sektora

 

O 19,1 proc. mniej na reklamę wydało też USP Zdrowie. Kwota zainwestowana w ten sposób promocji wyniosła 101,9 mln zł.

Jak podają wirtualne media, w okresie styczeń-luty br. media tradycyjne zarobiły na reklamach 4,6 mld zł, co oznacza 14,2 proc. spadek względem tego samego okresu 2020 roku (analizy na podstawie danych cennikowych netto, bez rabatów Kantar Media).

Spadki dotknęły wszystkie pozainterentowe media. O 2,8 proc., do 2,6 mld zł, zmalały wydatki reklamowe w telewizji. W radiu zmalały o 4,2 proc. do 1,3 mld zł. W magazynach reklamodawcy wydali 34,6 proc. mniej (381,1 mln zł), w gazetach - 25,4 proc. mniej (143,5 mln zł), na reklamę zewnętrzną - 32,7 proc. mniej (132 mln zł), a na reklamę w metrze - 29,5 proc. mniej (13,4 mln zł). Kina na reklamie zarobiły w omawianym okresie jedynie 20,6 tys. zł, wobec 312,1 mln zł przed rokiem.

Aflofarm wydał mniej, ale nadal na podium

Pomimo zmniejszenia wydatków rok do roku o 24,8 proc., do 413,4 mln zł, firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska nadal pozostaje największym reklamodawcą tego sektora. Druga pod względem wydatków reklamowych firma Natur Produkt Zdrovit zwiększyła inwestycje w reklamę o 7,8 proc., do 129,8 mln zł. Trzeci na podium znalazł się Lidl Polska, który  przeznaczył na wsparcie reklamowe 129,5 mln zł, czyli 16,6 proc. więcej niż rok temu.

Z firm sektora farmaceutycznego, także marka USP Zdrowie przeznaczyła na tego typu reklamy o 19,1 proc. mniej niż w porównywalnym okresie rok do roku. Kwota na reklamy wyniosła 101,9 mln zł.

Z kolei wzrost nakładów reklamowych o 18,7 proc., do 57,2 mln zł, odnotował koncern Procter&Gamble Polska.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus


BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH