Aflofarm z mniejszym o jedną czwartą budżetem na reklamy poza internetem

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: Wirtualne Media   26-03-2021, 10:23

Aflofarm z mniejszym o jedną czwartą budżetem na reklamy poza internetem Foto: PTWP

W pierwszych dwóch miesiącach 2021 roku Aflofarm zredukował swój budżet na wydatki reklamowe w mediach pozainternetowych o ok. 25 proc. To nie jedyny koncern ograniczający wydatki na reklamy

  •  Firmy farmaceutyczne redukują wydatki na reklamę w mediach pozainternetowych. Koszty ograniczył Aflofarm i UPS Zdrowia
  • Spadki z wpływów reklamowych dotknęły wszystkie pozainterentowe media: telewizje, radio, gazety, kina, reklamę zewnętrzną i w metrze
  • Pomimo ok. 25 proc. redukcji wydatków na ten rodzaj reklamy, Aflofarm nadal pozostaje największym reklamodawcą tego sektora

 

O 19,1 proc. mniej na reklamę wydało też USP Zdrowie. Kwota zainwestowana w ten sposób promocji wyniosła 101,9 mln zł.

Jak podają wirtualne media, w okresie styczeń-luty br. media tradycyjne zarobiły na reklamach 4,6 mld zł, co oznacza 14,2 proc. spadek względem tego samego okresu 2020 roku (analizy na podstawie danych cennikowych netto, bez rabatów Kantar Media).

Spadki dotknęły wszystkie pozainterentowe media. O 2,8 proc., do 2,6 mld zł, zmalały wydatki reklamowe w telewizji. W radiu zmalały o 4,2 proc. do 1,3 mld zł. W magazynach reklamodawcy wydali 34,6 proc. mniej (381,1 mln zł), w gazetach - 25,4 proc. mniej (143,5 mln zł), na reklamę zewnętrzną - 32,7 proc. mniej (132 mln zł), a na reklamę w metrze - 29,5 proc. mniej (13,4 mln zł). Kina na reklamie zarobiły w omawianym okresie jedynie 20,6 tys. zł, wobec 312,1 mln zł przed rokiem.

Aflofarm wydał mniej, ale nadal na podium

Pomimo zmniejszenia wydatków rok do roku o 24,8 proc., do 413,4 mln zł, firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska nadal pozostaje największym reklamodawcą tego sektora. Druga pod względem wydatków reklamowych firma Natur Produkt Zdrovit zwiększyła inwestycje w reklamę o 7,8 proc., do 129,8 mln zł. Trzeci na podium znalazł się Lidl Polska, który  przeznaczył na wsparcie reklamowe 129,5 mln zł, czyli 16,6 proc. więcej niż rok temu.

Z firm sektora farmaceutycznego, także marka USP Zdrowie przeznaczyła na tego typu reklamy o 19,1 proc. mniej niż w porównywalnym okresie rok do roku. Kwota na reklamy wyniosła 101,9 mln zł.

Z kolei wzrost nakładów reklamowych o 18,7 proc., do 57,2 mln zł, odnotował koncern Procter&Gamble Polska.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

POLECAMY W PORTALACH