
W pierwszym kwartale liderem wydatków na reklamę był sektor produktów farmaceutycznych i leków. Branża farmaceutyczna odnotowała największą dynamikę wzrostową w reklamie radiowej i w magazynach w pierwszej połowie 2017 roku.
Po sześciu miesiącach 2017 r. wartość netto rynku reklamy w Polsce wyniosła 4255,5 mln zł – wynika z raportu agencji mediowej Starcom. Jest to o 1,3% więcej niż w ubiegłym roku. Po dobrym pierwszym kwartale (+2,3%), w drugim rynek spowolnił i urósł o 0,5% - wynika z analizy Starcomu.
W pierwszym kwartale liderem wydatków był sektor produktów farmaceutycznych i leków. W drugim - na czoło wysunął się handel.
W pierwszym półroczu 2017 r. najwyższą dynamikę wzrostową zanotowały wydatki na reklamę kinową (+10,9%). W samym pierwszym kwartale najsilniej rósł segment online, jednak w drugim kwartale dynamika wzrostu spadła do 7,3%, przez co w całym półroczu wydatki na reklamę internetową wzrosły o 8,8%.
W pozostałych mediach odnotowane zostały spadki. Reklama telewizyjna oraz zewnętrzna spadły o 0,5%. Wartość reklam sprzedanych w dziennikach oraz magazynach spadła odpowiednio o 16,7% i 10%.
W pierwszym półroczu 2017 r. wydatki na reklamę radiową spadły o 3,9% względem poprzedniego roku. Większość sektorów zredukowała wydatki na reklamę radiową. Z jednym wyjątkiem. Największy wolumenowy wzrost – o 4,7 mln zł (przy dynamice +9,2%) – zanotowały produkty farmaceutyczne i leki.
W analizowanym okresie wartość budżetów reklamowych w magazynach spadła o 10%. I tu najwyższą dynamikę wzrostową odnotowano w przypadku branży farmaceutycznej (+1,2 mln zł, dynamika +5%) – głównie za sprawą intensyfikacji działań marketingowych Aflofarmu w pierwszym kwartale.
Więcej: https://marketingprzykawie.pl
Newsletter
Rynek Aptek: polub nas na Facebooku
Obserwuj Rynek Aptek na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych