
W zależności od kategorii produktu, rekomendacja farmaceuty generuje od 20 do ponad 40 proc. sprzedaży - wynika z analizy wykonanej przez GfK Polonia.
Firma przedstawia też dane dotyczące liczby aptek w ubiegłym roku. Wtedy jeszcze zauważalny był trend rosnący. W 2016 roku liczba aptek w Polsce wzrosła o około 7,2 proc. W przypadku 35 proc. polskich gmin na jedną gminę przypada jedna apteka.
Z kolei według badania "Farmaceuci w internecie", zrealizowanego metodą wywiadów online CAWI na próbie 248 farmaceutów na przełomie grudnia 2016 i stycznia 2017, ponad 30 proc. aptek posiadało własną stronę internetową. Dla zdecydowanej większości pracowników aptek internet stanowił źródło pozyskiwania zawodowej wiedzy.
85 proc. z nich brało udział w różnego rodzaju szkoleniach internetowych (e-learning), 41 proc. w konferencjach online przynajmniej kilka razy w ciągu roku.
Ponadto rośnie znaczenie rekomendacji aptecznych. W zależności od kategorii produktu, rekomendacja farmaceuty generuje od 20 do ponad 40 proc. sprzedaży.
Pozycję preparatów w aptekach budują różnego rodzaju aktywności firm farmaceutycznych (wizyty przedstawicieli, szkolenia, warunki handlowe, promocje dla pacjentów, ekspozycja produktu w aptece). Z badań GfK wynika, iż udzielając rekomendacji farmaceuci najczęściej kierują się skutecznością preparatu.
Newsletter
Rynek Aptek: polub nas na Facebooku
Obserwuj Rynek Aptek na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych