Badanie Gfk: rośnie znaczenie rekomendacji aptecznych

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: Gfk/ rynekaptek.pl   18-10-2017, 09:24

Badanie Gfk: rośnie znaczenie rekomendacji aptecznych Pozycję preparatów w aptekach budują różnego rodzaju aktywności firm farmaceutycznych

W zależności od kategorii produktu, rekomendacja farmaceuty generuje od 20 do ponad 40 proc. sprzedaży - wynika z analizy wykonanej przez GfK Polonia.

Firma przedstawia też dane dotyczące liczby aptek w ubiegłym roku. Wtedy jeszcze zauważalny był trend rosnący. W 2016 roku liczba aptek w Polsce wzrosła o około 7,2 proc. W przypadku 35 proc. polskich gmin na jedną gminę przypada jedna apteka.

Z kolei według badania "Farmaceuci w internecie", zrealizowanego metodą wywiadów online CAWI na próbie 248 farmaceutów na przełomie grudnia 2016 i stycznia 2017, ponad 30 proc. aptek posiadało własną stronę internetową. Dla zdecydowanej większości pracowników aptek internet stanowił źródło pozyskiwania zawodowej wiedzy.

85 proc. z nich brało udział w różnego rodzaju szkoleniach internetowych (e-learning), 41 proc. w konferencjach online przynajmniej kilka razy w ciągu roku.

Ponadto rośnie znaczenie rekomendacji aptecznych. W zależności od kategorii produktu, rekomendacja farmaceuty generuje od 20 do ponad 40 proc. sprzedaży.

Pozycję preparatów w aptekach budują różnego rodzaju aktywności firm farmaceutycznych (wizyty przedstawicieli, szkolenia, warunki handlowe, promocje dla pacjentów, ekspozycja produktu w aptece). Z badań GfK wynika, iż udzielając rekomendacji farmaceuci najczęściej kierują się skutecznością preparatu.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH