
Zakłady Farmaceutyczne „POLPHARMA" kupiły od Biomedu 100 proc. praw do produktu i do marki parasolowej Lakcid, Lakcid Forte oraz Lakcid L. Wartość transakcji to 17 mln zł.
Transakcja obejmuje m.in. sprzedaż rejestrów wszystkich wariantów marki Lakcid, Lakcid Forte i Lakcid L. Kupujący otrzyma pełną dokumentację rejestracyjną tychże produktów; przejmie również prawa do znaków towarowych oraz wszelkich praw własności intelektualnej związanych z grupą produktów Lakcid.
Zgodnie z podpisaną umową Biomed nie zaprzestanie jednak produkcji tego probiotyku. W ciągu najbliższych 5 lat Biomed będzie go wytwarzał i dostarczał Polpharmie w wynegocjowanych cenach. Po tym okresie dostawy zostaną automatycznie przedłużone o kolejne 2 lata. Następnie prolongata będzie następować co 24 miesiące. Umowa może zostać wypowiedziana przez każdą stronę w przypadku nie spełnienia przyjętych kryteriów umownych.
Jednocześnie lubelska spółka uzyskała 5-letnią, automatycznie odnawialną licencję na wytwarzanie i sprzedaż substancji czynnej lub jej preparatów na rynkach zagranicznych, za wyjątkiem 15 krajów zastrzeżonych dla Polpharma.
Pozyskane środki zostaną przeznaczone na zapłatę 11,3 mln zł I raty zobowiązań wobec PARP. 5,7 mln zł Biomed przeznaczy głównie na inwestycje rozwojowe oraz kapitał obrotowy.
- Na potrzeby Polpharmy będziemy produkować teraz znacznie większe ilości Lakcidu – mówi Marcin Piróg, prezes Biomedu.
– Co do nakładów inwestycyjnych, to spółka wchodzi w etap rozwoju, który będzie skoncentrowany na zwiększaniu sprzedaży szczepionek BCG, Onko-BCG, Distreptazy oraz Gammy anty D – czyli produktów o najwyższej rentowności i ograniczonym, na dzień dzisiejszy, mocom produkcyjnym. Na początek chcemy dokończyć rozbudowę mocy dla Onko-BCG, co pozwoli nam potroić jego produkcję i sprzedaż już od października przyszłego roku – dodaje.
Jednocześnie zarząd chce dokończyć inwestycję i uruchomić nowy wydział Distreptazy. Inwestycja podwoi moce produkcyjne oraz obniży koszty jej wytwarzania. Efekty będą widoczne w ostatnim kwartale 2018 roku.
Zarząd podkreśla, że zwiększenie możliwości produkcyjnych jest związane m. in. z planami rozwoju dystrybucji na nowych rynkach zagranicznych. Obecnie spółka realizuje procedury rejestracyjne w kilku krajach europejskich.
Newsletter
Rynek Aptek: polub nas na Facebooku
Obserwuj Rynek Aptek na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych