Choroba niespokojnych nóg. Firmom zależało na wykreowaniu popytu na leki, więc rozkręciły przekonanie o powszechności RLS

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: Luiza Jakubiak/ rynekaptek.pl   14-02-2020, 08:01

Choroba niespokojnych nóg. Firmom zależało na wykreowaniu popytu na leki, więc rozkręciły przekonanie o powszechności RLS Cytowani eksperci oceniają, że marketing farmaceutyczny nie jest jedynie metodą manipulacji biernymi jednostkami. Postrzega konsumenta raczej jako kogoś, kogo trzeba poznać i skatalogować jego potrzeby. Dąży do poznania pragnień potencjalnych klientów i do połączenia ich z produktami (fot. archiwum)

Marketing farmaceutyczny nie jest jedynie metodą manipulacji biernymi jednostkami. Postrzega konsumenta raczej jako kogoś, kogo trzeba poznać i skatalogować jego potrzeby. Dąży do poznania pragnień potencjalnych klientów i do połączenia ich z produktami.

Łatwiej jest policzyć wydatki reklamowe firm kierowanej do publicznej wiadomości, w postaci np. spotów telewizyjnych i radiowych, reklam w prasie i przestrzeni publicznej oraz w Internecie. Wydatki firm na te działania stale rosną i korelują z rosnącą konsumpcją leków i suplementów diety.

Firmy stosują również formy ukrytej reklamy, które mają za zadanie nadać informacji pozór niezależności: nieoznaczone jako sponsorowane artykuły prasowe lub naukowe, wykłady, konkursy, sponsorowane wpisy na forach internetowych czy wypowiedzi ekspertów. Mogą to być też kampanie zdrowotne, strony internetowe i blogi prowadzone przez stowarzyszenia pacjentów, współfinansowane i współtworzone przez koncerny lekowe, bez jasnej informacji o tym.

Autorka poświęca też nieco miejsca działalności przedstawicieli medycznych.Ich rolą jest informowanie o leku, a nie jego sprzedawanie. Zgodnie z prawem wszelkie przekazywane lekarzom przez "rep-ów" informacje na temat danego leku powinny być rzetelne, aktualne i zgodne z ChPL. W praktyce jest z tym różnie.

Większość przedstawicieli zobowiązana jest do osiągania celów sprzedażowych. W publikacji przytoczone są także opinie samych "rep-ów", którzy oceniają skutki własnej pracy jako szkodliwe, widząc, że ich działania skłaniają lekarzy do przepisywania leków, których pacjenci nie potrzebują. To skłania niektóre osoby do porzucenia tego zawodu.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus


BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH