Co farmaceuta robi w sieci?

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: LJX/ rynekaptek.pl   22-05-2020, 12:25

Co farmaceuta robi w sieci? Polski farmaceuta jest zdecydowanie obecny w wirtualnej rzeczywistości – poszukuje tam wiedzy (produktowej i zawodowej), odwiedza portale społecznościowe oraz czyta branżowe blogi (fot. archiwum)

Polski farmaceuta jest zdecydowanie obecny w wirtualnej rzeczywistości – poszukuje tam wiedzy (produktowej i zawodowej), odwiedza portale społecznościowe, oraz czyta branżowe blogi - wynika z badania.

Agencja pharamamarketingowa NEKK wspólnie z grupą Neuca przeprowadziła badania. Badania zostały przeprowadzone w marcu b.r na grupie ponad 1100 farmaceutów i aptekarzy.

Polski farmaceuta jest zdecydowanie obecny w wirtualnej rzeczywistości – poszukuje tam wiedzy (produktowej i zawodowej), odwiedza portale społecznościowe oraz czyta branżowe blogi. Wiedzę na temat leków i suplementów farmaceuci i aptekarze czerpią głównie z internetu (prawie 87%) - wynika z badania.

W tym samym pytaniu tylko 7 % wskazało jako źródło wiedzy przedstawiciela handlowego, a 6% pisma branżowe. To pokazuje jak istotnym kanałem dotarcia do farmaceutów jest digital.  Jednocześnie zaledwie 26% pytanych wskazało, że korzysta z aplikacji mobilnych skierowanych do ich grupy zawodowej.

Zaskakujące jest, że ponad 70% farmaceutów nie korzysta z rozwiązań digitalowych. Oznacza to, że na rynku istnieje ogromny potencjał i miejsce dla nowych inicjatyw online skierowanych właśnie do tej grupy zawodowej. Warto również wspomnieć, że już ponad połowa farmaceutów za najbardziej pożądaną formę kształcenia wskazuje szkolenia on-line.

Druga część badań analizowanych przez agencję pharmamarketingową NEKK dotyczyła oceny materiałów POS przez farmaceutów.  Głównym wniosek z badania jest następujący: farmaceuta w materiałach POS dostrzega głównie funkcję sprzedażową. Wskazując na najskuteczniejsze narzędzia marketingowe w aptece zdecydowana większość badanych wskazała standardowe materiały POS t.j. gazetki, plakaty, oraz kule/kosze w strefie impulsowej.

97% badanych farmaceutów uważa, że materiały POS powinny pełnić funkcję sprzedażową. Badani chcieliby, by materiały POS szerzej realizowały funkcję informacyjną, wyręczając ich niejako w informowaniu pacjenta o cechach produktu. Spore grono farmaceutów uważa, że materiały POS nie są w stanie zastąpić rekomendacji ustnych wskazując wśród „materiałów wspierających sprzedaż” właśnie rekomendację farmaceuty.

Blisko 28% respondentów ankiety stwierdziła, ze POS w ich aptece w ogóle nie pełnią oczekiwanej przez nich roli wskazując na zbyt silny charakter sprzedażowy tych materiałów, lub ich niską oryginalność.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus


BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH