Co zrobić, by pacjenci czuli się bezpiecznie w systemie

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: LJX/ rynekaptek.pl   06-10-2017, 09:43

Co zrobić, by pacjenci czuli się bezpiecznie w systemie W celu przywrócenia zdrowia pacjentom, u których w procesie leczenia doszło do zdarzenia niepożądanego, należy stworzyć system umożliwiający im bezpłatny dostęp do specjalistycznej pomocy medycznej

Fundacja MY PACJENCI przedstawia rekomendacje zmian systemowych zwiększających bezpieczeństwo pacjenta. W ramach projektu Razem dla Zdrowia opracowano raport w tym zakresie. Wnioski i rekomendacje przekazane zostały Ministerstwu Zdrowia.


Jednocześnie należy dążyć do racjonalizacji wysokości rekompensat oraz stworzenie rozwiązań prawnych, które zapewniłyby ich finansowanie z Funduszu Wypadków Medycznych.

Zgłaszanie zdarzeń niepożądanych
Zgłaszanie zdarzeń niepożądanych powinno się odbywać w sposób poufny, ale nie anonimowy. Możliwość zgłaszania informacji o zdarzeniach niepożądanych (także online, bezpośrednio do centralnego urzędu prowadzącego rejestr zdarzeń niepożądanych) powinni mieć pacjenci lub ich przedstawiciele ustawowi, a także personel i dyrekcja danego zakładu leczniczego. 

Monitorowanie skuteczności, bezpieczeństwa i jakości leczenia w szpitalach
Należy wprowadzić obowiązkowy system analizy zdarzeń niepożądanych przez personel placówek medycznych. W tym zakresie we wszystkich placówkach medycznych powinny istnieć dedykowane zespoły zajmujące się badaniem przyczyn zdarzeń niepożądanych, które będą odpowiedzialne za wdrożenie konkretnych procedur naprawczych, mających na celu zminimalizowanie ryzyka wystąpienia zdarzenia w przyszłości.

Ponadto w placówkach medycznych powinny funkcjonować zespoły monitorujące wskaźniki skuteczności i jakości leczenia i podejmujące działania w kierunku ich systematycznego wzrostu.

Rejestr zdarzeń niepożądanych
Powinien powstać osobny, na bieżąco aktualizowany i publicznie dostępny rejestr zdarzeń niepożądanych do których doszło w poszczególnych podmiotach leczniczych, a pacjenci powinni mieć dostęp do informacji ile i jakich zdarzeń niepożądanych miało miejsce w ostatnim roku w placówce, w której się leczą. Wszystkie placówki powinny mieć obowiązek zgłaszania informacji o zdarzeniach niepożądanych do centralnego rejestru zdarzeń niepożądanych.
comments powered by Disqus


BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH