
Ranking TOP 10 najbardziej aktywnych reklamodawców w pierwszej połowie 2017 roku otwierają przedstawiciele farmacji. Zdecydowanym liderem jest Aflofarm, za nim plasuje się Polpharma – pokazuje analiza domu mediowego Codemedia.
Wszyscy reklamodawcy z branży farmaceutycznej, którzy znaleźli się w zestawieniu zwiększyli swoją aktywność w telewizji w porównaniu rok do roku. Największy wzrost zanotowały US Pharmacia Inc. i Polpharma, odpowiednio o 30% i 28%.
Nie zagroziło to jednak pozycji Aflofarmu, który zanotował ponad dwukrotnie wyższy GRP w pierwszej połowie tego roku niż znajdująca się za nim Polpharma.
- W rankingu największych reklamodawców dominującymi kategoriami są: farmacja i FMCG. Zwiększona aktywność tej pierwszej może wynikać z długo zapowiadanej już ustawy mającej na celu ograniczenie reklamy preparatów farmaceutycznych. Jeżeli US Pharmacia Inc. utrzyma dynamikę wzrostu w drugiej połowie roku, jest szansa, że podium obejmujące cały 2017 roku przypadnie tylko tej kategorii – mówi Bartosz Zientek, Group Account Director z Codemedia.
GRP to wskaźnik służący do wyceny i oceny działań reklamowych, czyli Gross Rating Point. Jeden punkt GRP jest to jednorazowe dotarcie z przekazem reklamowym do 1% procenta docelowej grupy klientów (1 razy 1%). Jeżeli przekaz dotrze jednorazowo do 50% klientów: przekaz wygenerował 50 GRP (1 razy 50%).
Newsletter
Rynek Aptek: polub nas na Facebooku
Obserwuj Rynek Aptek na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych